مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشر همان جنایتکارانی هستند که صدای خود را برای طرفداری از حقوق بشر قلابی بلند می‌کنند.

مدعیان حقوق بشر خود بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، حسین شیخ‌الاسلام مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش «سکوت صلح» که صبح امروز در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه حقوق بشر آن چیزی نیست که غربی‌ها ادعا می‌کنند، اظهار داشت: غربی‌ها تلاش می‌کنند بگویند که حقوق بشر پدیده‌ای برای تمدن غرب است.

وی ادامه داد: در سال 1976 در اعلامیه استقلال آمریکا و حقوق بشر ویرجینیا حقوق بشر ذکر شده است ولی باید گفت حقوق بشر برای تمدن بشری، ادیان و به‌ویژه برای دین مبین اسلام است.

مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس افزود: ما رساله حقوق بشر امام سجاد را مشاهده کرده‌ایم و اصولی از حقوق بشر را می‌دانیم که در قانون جمهوری اسلامی آمده است.

شیخ الاسلام با اشاره به اقدامات نادرست عربستان گفت: امسال رئیس کمیته حقوق بشر سازمان ملل عربستان سعودی است و هلند یک قطعنامه در خصوص یمن تدوین کرده و به این کمیته آورد تا از یمن دفاع کند؛ ولی غرب هلند را مجبور کرد این قطعنامه را پس بگیرد و قطعنامه دیگری در محکومیت حوثی‌ها تدوین کند.

وی درباره فاجعه منا افزود: این فاجعه موجب شد که از اتفاقات دیگری که در منطقه رخ می‌دهد، غافل شویم.

مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس در خصوص کشتار هواپیمای بی‌سرنشین آمریکا در افغانستان اظهار داشت: شاهد بودیم که هواپیمای بی‌سرنشین آمریکا در افغانستان بیمارستانی را بمباران کرد که بیش از 200 نفر در آنجا کشته شدند و برخی از کشته‌ها پزشکان بدون مرز بودند.

شیخ الاسلام در پایان یادآور شد: بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشر همان جنایتکارانی هستند که صدای خود را برای طرفداری از حقوق بشر قلابی بلند می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.