نویسنده کتاب «سال سقوط اسرائیل» درباره تقریظ آیت‌الله خزعلی(ره) بر کتاب مورد تألیفش گفت: آیت‌الله خزعلی(ره) این کتاب را با دقت مطالعه کردند و با اشاره به آیه ۱۷ سوره انفال فرمودند: «ان‌شاءالله زوال اسرائیل اتفاق می‌ا‌فتد».

روایت تقریظ آیت‌الله خزعلی(ره) بر کتاب «سال سقوط اسرائیل»

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سیدعبدالله حسینی پژوهشگر، شاعر و نویسنده کتاب «سال سقوط اسرائیل» در گفت‌وگو با تسنیم درباره ماجرای تقریظ آیت‌الله خزعلی(ره) بر کتاب «سال سقوط اسرائیل» گفت: کتاب «سال سقوط اسرائیل» ویژگیها و حساسیتهای خاص خود را دارد و ممکن است موارد ذکر شده در کتاب مورد پسند برخی علما نباشد. برهمین اساس لازم بود این کتاب به برخی از بزرگان عرضه شود و نظرشان را درباره آن جویا شوم، از جمله مرحوم آیت‌الله خزعلی(ره) که این لطف را در حق من عنایت فرمودند.

این نویسنده ادامه داد: زمانی که به ملاقات آیت‌الله خزعلی(ره)  رفتم. 20دقیقه زمان برای ملاقات در نظر گرفته بودند و من شروع کردم به شرح دادن موضوع کتاب، البته در این زمان چند نفر دیگر از علما و دوستان ایشان برای جلسه آمده بودند که آیت‌الله خزعلی‌(ره) جلسه با آنها را لغو و آنها را به جلسه ما دعوت کردند و فرمودند: شما هم استفاده کنید.

زوال اسرائیل قطعاً اتفاق خواهد افتاد

وی تصریح کرد: این بحث دو ساعت به طول انجامید و ایشان با تمام حواس و هوششان به موضوع دقت داشتند و با توجه تمام مسائل را دنبال می‌کردند. بعد از این که صحبت هایم تمام شد، ایشان فرمودند: بنده استدلالهای بالاتری هم دارم که  قطعاً ان‌شاءالله زوال اسرائیل اتفاق خواهد افتاد و زوال اسرائیل را خواهیم دید. این اتفاق افتادنی است و یکسری مسائل در ارتباط  با موضوع کتاب را مطرح و حتی مطالبی را نسبت به کتاب اضافه کردند.

حسینی در ادامه به تقریظ آیت‌الله خزعلی(ره) بر این کتاب اشاره کرد و گفت: از ایشان خواستم که اگر زحمتی نیست، مقدمه یا تقریظی بر این کتاب بنویسند و ایشان فرمودند: اگر بخواهید تقریظ یا مطلبی در این مورد بنویسم باید کتاب را کامل مطالعه کنم، مسائلی که مطرح کردید برای من خیلی جالب بود، ولی اگر می‌خواهید مطلبی را بنویسم زمان می‌برد و من هم وقتم خیلی کم است. این کتابی است که دوست دارم آن را مطالعه کنم و حتماً به شما قول می‌دهم که بخوانم و نظر خود را در مورد کتاب بدهم.

دست خدا در این کتاب دخیل بوده است

امام جمعه ژوهانسبورگ خاطرنشان کرد: حدود هشت ماه طول کشید تا ایشان با توجه به کسالت و مشغله فراوان کتاب را مطالعه نمایند و در آخرین تماسی که با دفتر ایشان گرفتم، گفتند که آیت‌الله خزعلی‌(ره) کتاب را مطالعه کردند و فرمودند: «شما تشریف بیاورید»، بعد رفتم خدمتشان، ایشان که وارد اتاق شدند بسیار از بنده تجلیل کردند و فرمودند: «ان‌شاءالله زوال اسرائیل اتفاق می‌ا‌فتد و به آیه «وَ ما رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَ لکِنَّ اللَّهَ رَمی‏»(انفال-17) اشاره فرمودند.

دبیر جشنواره بین‌المللی شعر حوزه ادامه داد: آیت‌الله خزعلی‌(ره) فرمودند: «آقای حسینی، در این روزها من، کتاب کم می‌خوانم. به‌خاطر کسالت و کهولت سن هم چشمم ضعیف است و هم بیشتر مشغول مباحث خودم و قرآن هستم، چون بحث قرآن بود و من بسیار به این بحث علاقه دارم، از اول تا آخر کتاب را خواندم و بعضی از قسمت‌هایش را چند‌بار مطالعه کردم و حتی نشستم و یکی از محاسبات شما را محاسبه کردم تا ببینم شما در محاسبات اشتباه نکرده باشید، محاسبه کردم و دیدم خوب محاسبه کردید و برایم یقین حاصل شد که بقیه محاسبات هم با همین دقت انجام شده است.» ایشان دقت خاصی در مطالعه کتاب داشتند و در حال نوشتن متن نگاه کردند و گفتند:«بین این کلمه قیم و ارزشمند که من می‌نویسم، هر کدام بار معنایی‌ای دارد» و با توجه به کسالت جسمانی و با همان دست لرزان تقریظ را نوشتند و امضا کردند.

رئیس مرکز اسلامی ژوهانسبورگ به چاپ کتاب و ترجمه به زبان‌های دیگر اشاره کرد و گفت : بعد از تأیید و تقریظ آیت‌الله خزعلی(ره) با خیال راحت کتاب را چاپ کردیم و الحمدلله در کشور مورد استقبال فراوان قرار گرفته است. مخاطبان اصلی این کتاب اغلب در کشورهای دیگر هستند و در حال حاضر ترجمه این کتاب به زبان‌های عربی و انگلیسی را در دست داریم و ان‌شاءالله به‌زودی این اتفاق خواهد افتاد. این کتاب در سال 1391 توسط انتشارات علوم و فنون رازی چاپ شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.