قدس آنلاین-تبریز: استاندار آذربایجان شرقی از عزم جدی مدیریت استان برای پاک‌سازی چهره استان از معتادان متجاهر خبر داد و گفت: مبارزه با اعتیاد یک کار مستمر و همیشگی است و همان‌طور که بارها اعلام کرده‌ایم تا پایان سال آذربایجان شرقی را به عنوان استانی بدون معتاد متجاهر تبدیل خواهیم کرد.

 آذربایجان شرقی استان بدون معتاد متجاهر

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده در نشست مشترک فرمانداران استان و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز که در مرکز کشوری مدیریت سلامت برگزار شد، امنیت و سلامت را دو نعمت بزرگ الهی توصیف کرد و گفت: دولت تدبیر و امید این دو موضوع را به عنوان اولویت کاری خود تعیین کرده و تا به امروز هم قدم‌های موثری در این راستا برداشته است.

وی افزود: امروز ایران اسلامی جزیره‌ای امن در بین کشورهای منطقه است و این دستاورد در سایه تلاش شبانه‌روزی نیروهای مسلح و تلاشگران عرصه امنیت به دست آمده است.

جبارزاده با اشاره به این که آذربایجان شرقی استان برتر از نظر شاخص‌های امنیتی است، افزود: در دو سال گذشته تمام شاخص‌های امنیتی استان روند رو به رشد داشته است و امروز آذربایجان شرقی به عنوان استانی امن برای سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به سیاست‌های دولت در بخش سلامت اشاره کرد و با اشاره به طرح تحول نظام سلامت، گفت: با اجرای این طرح، دغدغه بخش عمده‌ای از مردم برای تامین هزینه‌های بیمارستانی برطرف شده و شاهد رضایت‌مندی مردم هستیم.

وی، شیوه وزارت بهداشت در اجرای طرح تحول نظام سلامت را شیوه درستی دانست و گفت: البته این طرح به دلیل این که یک طرح تجربه‌نشده است ممکن است اشکالاتی هم داشته باشد، اما مسیر در پیش گرفته شده مسیر درستی است.

وی افزود: همه وظیفه داریم برای تحقق کامل اهداف این طرح از وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی حمایت و کمک کنیم تا اشکالات احتمالی آن نیز به صورت کارشناسی حل شود.

جبارزاده با اشاره به این که در دولت گذشته اراده و تفکر فردی حاکم بود، اما دولت تدبیر و امید برای شنیدن حرف همه گوش شنوا دارد، افزود: وزارت بهداشت قطعا از نظرات کارشناسی درباره طرح نظام سلامت استقبال می‌کند.

استاندار آذربایجان شرقی فرمانداران را مسوول اجرای موفق این طرح در شهرستان‌ها دانست و گفت: فرمانداران باید از تمام کسانی که ماموریت اجرای این طرح را دارند حمایت کنند و قطعا نتیجه این حمایت، رفاه و آسایش و رضایت‌مندی مردم و در نهایت رضای الهی است.

وی با بیان این که باید در برابر تبلیغات منفی بایستیم و حقایق را به مردم بگوییم، افزود: متاسفانه برخی افراد از رضایت‌مندی مردم معذب هستند و با نادیده گرفتن انبوه کارهایی که صورت گرفته است، اجرای نظام سلامت را خیانت می‌دانند.

جبارزاده خاطرنشان کرد: این افراد همان‌هایی هستند که توافق هسته‌ای و برجام را سند خیانت دولت می‌دانند و برخورد غیرمنصفانه‌ای با تلاش‌های دولت دارند.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که اجرای سند تدبیر توسعه اولویت نخست فرمانداران باشد، افزود: صاحب‌نظرانی که این سند را مطالعه کردند عقیده دارند که اجرای آن می‌تواند آذربایجان شرقی را متحول کند.

وی با اشاره به این که سند تدبیر توسعه متکی به توان بخش خصوصی است، گفت: با اجرای این سند و تحقق اهداف آن شاهد تغییر چهره شهرستان‌ها خواهیم بود.

جبارزاده همچنین شناسایی و معرفی ویژگی‌های برجسته شهرستان‌های مختلف استان را خواستار شد و گفت: همان‌طور که تبریز را شهر بدون گدا معرفی می‌کنیم و آن را به عنوان ویژگی برجسته این شهر می‌شناسیم، باید برای شهرستان‌های دیگر نیز مشابه این کار را انجام دهیم.

وی از فرمانداران خواست با مشورت بزرگان و صاحب‌نظران شهرستان‌ها این ماموریت را بر عهده بگیرند و با استفاده از نظرات آنان ویژگی برجسته هر شهرستان را شناسایی و معرفی کنند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تاکید بر احساس مسوولیت در قبال ناهنجاری‌های اجتماعی، از عزم جدی مدیریت استان برای پاک‌سازی چهره استان از معتادان متجاهر خبر داد و گفت: مبارزه با اعتیاد یک کار مستمر و همیشگی است و همان‌طور که بارها اعلام کرده‌ایم تا پایان سال آذربایجان شرقی را به عنوان استانی بدون معتاد متجاهر تبدیل خواهیم کرد.

در این نشست نحوه اجرای طرح تحول نظام سلامت توسط رییس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی تبریز تشریح شد و سپس فرمانداران از دو مرکز نمونه اجرای این طرح در تبریز بازدید کردند.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.