قدس ‌آنلاین- تبریز: فرماندار شهرستان مرزی خداآفرین گفت: کار مطالعاتی احداث پل دوستی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در محدوده این شهرستان با تامین سه میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان منطقه آزاد ارس آغاز شد.

آغاز مطالعات احداث پل دوستی بین ایران و جمهوری آذربایجان
 
به گزارش قدس آنلاین از تبریز، امین امینیان افزود: در نشستی با حضور مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی، قائم مقام مدیرعامل و معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد ارس و فرمانداری خداآفرین، شرکت مشاوره «مترا» برای انجام مطالعات این طرح تا پایان شهریور امسال تعیین شد.

وی گفت: عرض 50 متری رودخانه ارس در مکان مورد نظر، احداث پل دوستی را با هزینه های محدود میسر ساخته و محدوده قلی بگلوی این شهرستان را به شهر هورادیز جمهوری آذربایجان در یک کیلومتری این محدوده متصل می کند.
فرماندار شهرستان مرزی خداآفرین بیان کرد: در زمان حاضر خودروهای جمهوری آذربایجان به دلیل مناقشه قره باغ 350 کیلومتر از مسیر تردد بین باکو تا نخجوان را در خاک جمهوری اسلامی ایران و از مسیر بیله سوار تا جلفا طی می کنند که با احداث این پل در مرز قلی بگلو تردد این خودروها به میزان 170 کیلومتر کاهش می یابد.
وی گفت: با احداث پل و ایجاد گمرک در این منطقه شرایط مساعد برای توسعه صادرات و واردات مواد اولیه از طریق حمل و نقل جاده ای و ریلی امکان پذیر خواهد بود.
امینیان اظهار کرد: با اجرای این طرح، توافقات اولیه برای احداث شهرک سرمایه گذاری مشترک ایران و جمهوری آذربایجان در محدوده قلی بگلو نیز تسهیل می شود.
وی ادامه داد: هزینه های احداث این پل در محدوده منفصل 3 منطقه آزاد ارس با مشارکت این سازمان و اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی تامین می شود.
فرماندار شهرستان مرزی خداآفرین افزود: حدود 20 میلیارد ریال از اعتبار مورد نیاز برای احداث این پل از سوی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی و بقیه توسط سازمان منطقه آزاد ارس تامین خواهد شد.
شهرستان مرزی خداآفرین با 35 هزار نفر جمعیت در 220 کیلومتر تبریز واقع است. محدوده های منفصل 3 و 4 سازمان منطقه آزاد ارس با کاربری های گردشگری و کشاورزی نیز در این شهرستان واقع می باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.