۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱
کد خبر: 314266

رییس اتاق بازرگانی نیرساکسن آلمان از تمایل کارخانه اتومبیل‌سازی فولکس واگن برای همکاری در زمینه تولید خودرو و قطعات خودرو با ایران خبر داد.

حضور فولکس واگن در صنعت خودروی ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، در حاشیه جلسه هیات اعضای بانک صنعت و معدن و هیات سرمایه‌گذاری آلمانی شراگه با اشاره به حضور چهار روزه خود در ایران از علاقه وافر شرکت‌های ایرانی برای همکاری با طرف آلمانی درباره‌ی هدف سفر هیات آلمانی به ایران گفت: هدف ما از سفر فراهم کردن بستری برای همکاری بلند‌مدت در زمینه تجارت و سرمایه‌گذاری است. ایالت نیرساکسن مهد تولید خودروی فولکس واگن است و از نظر تولید خودرو و قطعات آن ظرفیت قابل ملاحظه‌ای دارد. این ایالت همچنین در بحث صنایع کشاورزی و صنایع وابسته به آن همچون صنایع غذایی و همچنین تولید ماشین‌آلات پیشرفت های قابل ملاحظه‌ای داشته و آماده همکاری با شرکت‌های ایرانی در این زمینه است.

شراگه همچنین با اعلام تمایل زیاد شرکت‌های خودروسازی ایرانی برای همکاری دو طرفه گفت: شرکت‌های خودروسازی ایرانی در زمینه نوسازی در ساخت و صنایع خودروی ایران و همچنین در زمینه قطعات خودرو تمایل زیادی ابراز کرده‌اند که در این سفر ما وارد یک گفتمان برای آغاز همکاری‌های دوطرفه شده‌ایم.

از سویی دیگر مدیر عامل بانک صنعت و معدن در حاشیه این جلسه از مشارکت شرکت‌های توانمند آلمانی در سرمایه‌گذاری نیروگاه‌های برقی، کشاورزی و دارویی خبر داد.

افخمی با اشاره به حضور شرکت‌های توانمند و باسابقه در ایران از سرمایه‌گذاری مشارکتی آلمان‌ها با ایران در نیروگاه‌های برقی، کشاورزی و دارو خبر داد و گفت: این‌که شرکت‌های حاضر به صورت 100 درصدی در ایران سرمایه‌گذاری کنند محتمل نیست، اما قطعا این شرکت‌ها با شرکای ایرانی وارد مذاکره شده‌اند.

وی همچنین در خصوص نرخ سود سرمایه‌گذاری در رابطه با سرمایه‌گذاری آلمانی‌ها با ایران افزود: بانک‌های توسعه‌ای همچون بانک صنعت و معدن در زمینه تامین مالی سرمایه‌گذاری مشترک متعادل‌کننده رفتار کردند و حتی نرخ‌ سودهای خودشان را پایین‌تر از نرخ معمول بازار که 27- 28 درصدی به 20-21 رسانده‌اند.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن همچنین با ابراز خرسندی از حمایت اخیر دولت در ایجاد یارانه نرخ سود برای صنایع گفت: امیدواریم با عملیاتی شدن حمایت دولت در برنامه با یارانه نرخ سود صنایع تسهیلات بانک‌های توسعه‌ای در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری افزایش یابد.

افخمی در ادامه با اشاره به مشارکت بانک‌های توسعه‌ای همچون بانک صنعت و معدن با بانک‌های آلمانی در تامین مالی اظهار کرد: ما در تامین بخشی از منابع مالی پروژه‌های سرمایه‌گذاری خارجی در ایران با بانک‌های آلمانی مشارکت خواهیم داشت و سرمایه‌گذاران به نسبت میزان سهام خودشان و مطابق با تعرفه جهانی بسته به توافق طرفین پروژه سود خواهند برد. 

 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.