آیت الله مکارم شیرازی به حضور چند تن از مخالفان دولت به بهانه توافق هسته‌ای در مسجد اعظم قم که باعث تعطیلی درس آیت الله جوادی آملی شد، واکنش نشان داد و گفت: باید مسئله قم سریع‌تر جمع می‌شد.

واکنش به تعطیلی درس آیت الله جوادی آملی
ایلنا:  آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید شیعه در قم، در دیدار سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، به حضور چند تن از مخالفان دولت به بهانه توافق هسته‌ای در مسجد اعظم قم که باعث تعطیلی درس آیت الله جوادی آملی شد، واکنش نشان داد و گفت: باید مسئله قم سریع‌تر جمع می‌شد.

وی افزود: نباید به خاطر حفظ یک شأن و جایگاه، شأن بالاتری چون شأن مرجع تقلید خدشه‌دار شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه صحبت‌هایی مطرح می‌شود که هیچ ارزشی ندارد و نباید به آن‌ها توجه کرد، ادامه داد: نیروی انتظامی نباید تسلیم منفی‌بافی‌های دیگران شود.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی باید با قدرت به فعالیت‌های خود ادامه دهد، گفت: از آنجایی که حفظ امنیت کشور از مهم‌ترین وظایف نیروی انتظامی است، وظیفه این نهاد بسیار مهم و حساس می‌باشد.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه نیروی انتظامی باید فضای لازم را برای امنیت در جامعه ایجاد کند، گفت: این نهاد دارای بیشترین ارتباط با مردم بوده و به همین دلیل حساسیت‌های بسیاری در ماموریت‌های خود شاهد است.

وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی دارای دو بعد جسمانی و روحانی است که هر دو باید مورد توجه قرار گیرد؛ امنیت جامعه از حیث انتظامی بسیار مهم است، ولی نباید از ابعاد فرهنگی و اخلاقی در جامعه غافل شد.

این مرجع تقلید افزود: از مهترین وجوه فعالیت نیروی انتظامی ابعاد آموزشی آن است، یعنی این نیرو باید هم پلیس و هم مردم را در این امور آموزش دهد تا فرایند اصلاح جامعه به خوبی طی شود.

وی گفت: از دیگر وظایف نیروی انتظامی برای بررسی عملکرد، توجه به آمارهاست، زیرا آمار نشان می‌دهد تا چه حد در برنامه‌ریزی‌ها موفق بوده، نباید به خاطر خوش آمد مدیران آمارهای غیر واقعی داده شود.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اصلاح امور جامعه تنهایی نمی‌تواند حل شود بلکه همه دستگاه‌ها در این راستا باید همکاری داشته باشند، گفت: اگر همکاری نباشد موفقیتی نیز به دست نخواهد آمد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کشته و زخمی شدن چندین هزار نفر در سوانح جاده‌ای زیبنده کشور نیست، بیان کرد: کشته و زخمی شدن چندین هزار نفر از مردم ایران در مدتی کوتاه در حوادث رانندگی اصلا زیبنده کشور ما نیست و باید همه دستگاه‌ها در زمینه کنترل سوانح جاده‌ای دست به دست هم دهند تا مشکل را حل کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه نیروی انتظامی باید استفاده بیشتری از رسانه‌ها داشته باشد، اظهار کرد: باید از طریق صدا و سیما با تکرار و تذکر رفتار مردم که مهم‌ترین بعد آنکه فرهنگ است را تغییر دهند تا دیگر شاهد این همه مشکلات نباشیم.

وی افزود: امیدواریم فعالیت‌های نیروی انتظامی که مشاهده می‌کنیم مردم از آن راضی هستند، با استقلال رای که باید در همه زمینه‌ها وجود داشته باشد مثمر ثمر‌تر باشد.

آیت الله مکارم شیرازی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به فاجعه صحرای منا و کشته و زخمی شدن هزاران نفر از حجاج، گفت: بی‌مدیریتی آل سعود باعث این اتفاق بود.

وی افزود: آن‌ها حتی فکر چند ماشین آب را که می‌توانست جان بسیاری را نجات دهد، نکرده بودند و بسیاری از حجاج به خاطر تشنگی جان باختند.

این مرجع تقلید در پایان با بیان اینکه پس از این حادثه، هجمه‌های زیادی در این خصوص مطرح شد و حتی عده‌ای در سفر آینده خود به حج تجدید نظر کردند، گفت: آسیب بزرگی که به قداست حج وارد شده بسیار دردآور است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.