قدس آنلاین- تبریز: رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه شعار مرگ بر آل سعود باید به شعارهای انقلابی افزوده شود، گفت: آل سعود در ردیف جنایتکاران بزرگ جهان قرار گرفته است.

آیت الله شبستری: آل سعود در ردیف جنایتکاران بزرگ جهان قرار گرفته است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری در دیدار با ستاد برگزاری مراسم مذهبی هفتم محرم، با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) در خصوص حضرت سیدالشهداء (ع) می‌فرمایند؛ «حسین منی و انا من حسین، حسین از من است و من از حسین.»، اظهار داشت: فقره اول حدیث نیاز به توضیح ندارد اما فقره دوم که پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید و من هم از حسین هستم، تفاسیر زیادی در این زمینه وجود دارد که بهترین آن از این قرار است که علت این سخن به خاطر بقای دین پیامبر به وسیله شهادت امام حسین (ع) است.

وی با بیان اینکه امام راحل می فرماید؛ ما هرچه داریم از محرم و صفر داریم، گفت: این مراسم‌های بزرگداشت شهدای کربلا موجب بقاء آثار دین و مذهب شده است و باید با شکوه بیشتر برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه انقلاب ما نشات گرفته از حادثه کربلاست، گفت: بزرگداشت مناسبت‌های مذهبی تعظیم شعائر بوده و درس های معنوی برای مردم و جامعه است.

وی با بیان اینکه عزاداری وفیات معصومین (ع) موجب زنده نگه داشته شدن ارزش‌های دینی و احیاء اسلام است و مقابله‌ای با فرهنگ مبتذل غرب است افزود: ستاد مشترک برگزاری مراسم‌های مذهبی گامی ارزشمند برای ساماندهی مراسمات مذهبی بوده و قابل تقدیر است.

وی افزود: از جمله تذکراتی که چند سال است مورد غفلت واقع شده است اتمام دیر هنگام مراسمات عزاداری است، دسته‌های عزاداری شب‌ها نباید دیر هنگام تمام شده کند و موجب اذیت و آزار مردم نشود چرا که اذیت مردم حرام مسلم بوده و با سبک و سیره حضرت امام حسین (ع) همخوانی ندارد.

مجتهدشبستری افزود: صرف برگزاری مراسم عزاداری در هفتم محرم برای آذربایجان کافی نبوده و باید افزایش یابد چرا که برگزاری یک مراسم با جمعیت اندک در شان تبریزی که معروف به ولایت‌مداری و پایتخت تشیع است، نیست.

وی تاکید کرد: برگزاری مراسم‌های عزاداری در شرایط فعلی مبارزه با تهاجمات فرهنگی غرب است و باید با شکوه و عظمت تمام برگزار شود.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع)، گفت: فاجعه منی نمونه‌ای از حیوانیت و وحشی‌گری وهابیت و رژیم آل سعود بود که موجب کشته شدن بیش از 5 هزار نفر از حجاج بیت الله الحرام شده و قلب مسلمانان جهان را جریحه‌دار کرد.

وی افزود: شعار مرگ بر آل سعود باید به شعارهای انقلابی افزوده شود، چرا که رژیم آل سعود وحشیگری و جنایت را از حد خود گذرانده است و در ردیف جنایات‌کاران بزرگ جهان قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، تاکید کرد: مراسمات خرافی از جمله طشت گذاری را پخش نکند. صدا و سیما برای خود یک مشاور مذهبی تعیین کند و با فکر و تدبیر و مشاوره در خصوص پوشش مراسم‌های مذهبی اقدام کند.

مجتهدشبستری گفت: عده‌ای به دنبال پیوند خرافات با سیره امام حسین (ع) هستند، جلوی این کارها باید گرفته شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.