آیت‌الله وحیدخراسانی گفت: مبلغان از ایام تعطیلی دروس حوزه در ماه محرم استفاده کنند و درس‌های عاشورا را برای مردم بازگو کنند.

مبلغان در ایام محرم درس‌های عاشورا را برای مردم بازگو کنند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از (ایسنا)،  این مرجع تقلید در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم، با اشاره به نزدیک شدن ماه محرم، در سخنانی اظهار کرد: ماه محرم فرصت بسیار مناسبی است تا مبلغان از ایام تعطیلی دروس حوزه استفاده کنند و به مناطق محروم که هیچ مبلغی نمی‌رود بروند و مردم آنجا را هدایت کنند.

وی با بیان این‌که «طبق روایات اهل بیت(ع)، مبلغان دین مبین اسلام از جایگاه ویژه‌ای نزد خداوند برخوردار خواهند بود» بیان کرد: مبلغان باید در این ایام تبلیغی از اهداف قیام امام حسین(ع) برای مردم بگویند و توجه داشته باشند هرکس بتواند تعلیم کننده و یا تحکیم کننده دین مبین اسلام باشد، خداوند هزاران قصر در بهشت به او عطا خواهد کرد.

این استاد درس خارج حوزه علمیه با بیان این‌که «واقعه عاشورا درس‌های بسیار زیادی برای ما دارد» تصریح کرد: در روایات آمده است که شهدای کربلا نزد خداوند از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

وی گفت: در روایات آمده است که جبرئیل از پیامبر(ص) پرسید چرا اینقدر به امام حسین(ع) ابراز علاقه می‌کنید و رسول خدا در پاسخ فرمودند که امام حسین(ع) ریحانه من است و چشم بیدار 124 هزار پیامبر از روشنی چشم امام حسین(ع) است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.