قدس آنلاین یزد - مدیر کل دامپزشکی استان یزد گفت:دامپزشکی در خط مقدم مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و دام قرار دارد

دامپزشکی در خط مقدم مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و دام قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین از یزد، دکتر علی اکبر حداد زاده  اظهارداشت : دامپزشکی به عنوان خط مقدم مبارزه با بیماری های دامی و مشترک شناخته شده است و نظارت بر فراورده های خام دامی برای حفظ سلامت جامعه تا آخرین مراحل کشتار، حمل و توزیع را شامل می گردد. در واقع چرخه کامل تأمین غذا از مزرعه تا سفره تحت پایش کارشناسان دامپزشکی قرار دارد.

وی افزود: از میان فراورده های خام دامی، گوشت سفید و قرمز به دلیل مصرف بالا دارای اهمیت ویژه ای می باشد. بر اساس قوانین دامپزشکی، دام باید تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی کشتار شده و پس از تایید سلامت لاشه ممهور به مهر دامپزشکی و لیبل گردد. گوشت طیور نیز باید در بسته بندی بهداشتی و همراه با مشخصات لازم عرضه شود تا از شیوع بیماری های مشترک و مسمویت های غذایی جلوگیری به عمل آید.

حداد زاده  به شهروندان توصیه کرد: گوشت را تنها از مراکز معتبر و مجاز خریداری نموده و قبل از قطعه بندی به مدت 24 ساعت در دمای 0 تا 4 درجه در یخچال نگهداری کنند. در این مدت اکثر میکروب های بیماری زا از بین می روند و احتمال انتقال بیماری ها به حداقل ممکن می رسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.