مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی گفت: شرکت فرش آستان قدس رضوی بزرگترین تولیدکننده فرش دستباف در ایران، سالانه ۶ هزار متربع فرش دستباف تولید می‌کند.

شرکت فرش آستان قدس رضوی سالانه ۶ هزار متربع فرش دستباف تولید می‌کند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، غلامرضا باغشنی در بازدید جمعی از مدیران سازمان اوقاف سراسر کشور از شرکت فرش آستان قدس رضوی اظهار داشت: شرکت فرش رضوی در سال 1362 با هدف تامین فرش مورد نیاز صحن وسرای حرم مطهر رضوی تاسیس شد.

 

وی افزود: هم‌اکنون علاوه بر کارگاه واقع در مشهد، کارگاه قالی‌بافی دیگری نیز در کاشمر متعلق به این شرکت است و در مجموع با بیش‌از 540 کارمند و هنرمند و استادکار قالی بافی به تامین و نگهداری فرش‌های مورد نیاز آستان قدس رضوی می‌پردازد.

باغشنی با اشاره به وجود سطح مفروش 30 هزار مترمربعی در رواق‌های حرم مطهر رضوی‌گفت: کلیه فرش‌های بافته شده توسط این شرکت پس از گذشت 5 تا 6 سال استفاده در حرم مطهر رضوی به واحد بازرگانی برای فروش تحویل داده می‌شود و فرش‌های نو جایگزین آنان می‌شود.

وی با بیان این مطلب که در تهیه و بافت این فرش‌ها از بهترین مواد اولیه بومی استفاده می‌شود، تاکید کرد: برای تهیه 21 رنگ متفاوت تنها از مواد گیاهی استفاده شده است و سالانه حدود 40 تن پشم به صورت الیاف در کارگاه رنگرزی با این رنگ‌های گیاهی رنگ آمیزی می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی تصریح‌کرد: کارگاه واقع در مشهد در وسعتی افزون‌بر 12 هکتار دارای 5 سالن کارگاهی و صنایع وابسته مانند رنگرزخانه، قالیشویی، سالن طراحی و سالن اداری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.