مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه در واکنش به انفجار در آنکارا از مردم ترکیه خواست در برابر تروریستها متحد باشند.

درخواست موگرینی از مردم ترکیه برای اتحاد در برابر تروریستها

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا،  به گزارش خبرگزاری فرانسه از بروکسل، فدریکا موگرینی این واکنش را به دنبال انفجار امروز در آنکارا که ده ها کشته و زخمی بر جای گذاشت، نشان داد.
موگرینی در بیانیه ای مشترک با یوهانس هان کمیسیونر امور گسترش اتحادیه اروپا اعلام کرد: مردم ترکیه و تمامی طرفهای سیاسی باید علیه تروریستها و تمامی آنهایی که به دنبال بی ثبات کردن ترکیه ای که با تهدیدهای زیادی مواجه است، متحد باشند.
به دنبال این انفجار، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه گفت: هدف رخدادهای تروریستی ایجاد درگیری میان قشرهای مختلف جامعه ترکیه با یکدیگر است.
در پی انفجار امروز در مقابل ایستگاه راه آهن آنکارا، رجب طیب اردوغان با صدور اطلاعیه ای این مطلب را عنوان کرد.
وی با ابراز تاسف عمیق از حادثه تروریستی روز جاری آنکارا، این مساله را حمله ای علیه وحدت و آرامش ترکیه خواند.
وی با تاکید بر این که در مقابل تمامی رخدادهای تروریستی از سوی هر گروهی که باشد باید ایستاد، گفت: آنانی که در مقابل رخدادهای ترویستی استاندارد دوگانه به کار می گیرند، حامیان گروه های ترویستی هستند.
رییس جمهوری ترکیه، با اشاره به حملاتی که علیه نیروهای انتظامی و نظامی ترکیه در ماه های اخیر صورت گرفته است، گفت: هیچ فرقی بین آن رخدادها و انفجار تروریستی امروز در آنکارا وجود ندارد و تمامی احزاب سیاسی، نهادهای مدنی و رسانه ها باید در مقابل هر دو این حملات جبهه گیری کنند.
«محمد موذن اوغلو» وزیر بهداری ترکیه تعداد کشته های انفجار روزشنبه در آنکارا را تا این لحظه 86 نفر اعلام کرد.
به گزارش ایرنا از آنکارا، وی که به همراه وزیران کشور و دادگستری ترکیه در یک کنفرانس خبری در آنکارا شرکت کرده بود، این مطلب را عنوان کرد.وزیر بهداری ترکیه با یادآوری اینکه 186 نفر از زخمی شدگان این انفجار در بیمارستان ها بستری هستند، گفت: حال 28 نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.