معاون اداره کل میراث فرهنگ استان یزد با اشاره به نقش صنایع دستی در توسعه گردشگری، گفت: کاربافی در فهرست میراث ناملموس کشور ثبت شد.

کاربافی در فهرست میراث ناملموس کشور ثبت شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از میبد، محمدرضا دهقان صبح امروز در نشست صنایع دستی میبد، اظهار داشت: با توجه به وجود بیش از 150 هنرمند کاربافی در شهرستان میبد، این صنعت امسال در فهرست میراث ناملموس کشور به ثبت رسیده است.

وی افزود: این کار سبب پویایی  این هنر صنعت در نزد هنرمندان این رشته است به طوری که هم‌اکنون در چندین بخش و روستا کارگاه کاربافی با کمک فرمانداری، بخشداری و دهیاری در شهرستان میبد در حال فعالیت است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد خاطرنشان کرد: صنایع دستی نقش مهمی در توسعه گردشگری دارد و باید نسبت به احیای صنایع دستی قدیمی بیش از پیش تلاش کرد.

فرماندار میبد هم در این نشست صنایع دستی را یکی از ارکان مهم گردشگری در این شهرستان خواند و افزود: رونق صنایع دستی به‌ویژه کاربافی، زیلو و تابلو فرش علاوه بر پویایی و رونق اقتصادی، سبب فراهم شدن زمینه حضور توریست و گردشگران می‌شود.

حسین فلاح گفت: صنایع دستی ریشه در تاریخ و فرهنگ مردم  میبد دارد و مردم این خطه از استان به این صنایع ارزشمند به عنوان شغل نگاه نمی‌کنند بلکه با عشق و جان و دل در احیای این صنایع در شهرستان عمل می‌کنند که به نوعی در سلامت روح و جسم آنها هم نقش دارد.

 فلاح تنوع و ارتقای کیفیت در صنایع دستی را مهم خواند و گفت: امروزه رونق صنایع دستی سنتی به تنوع، کیفیت و ابتکار و خلاقیت بستگی دارد و هرچه در عرضه این محصولات در نوع بسته‌بندی و طرح‌ها دقت شود، گردشگران بیشتر جذب می‌شوند.

در پایان این جلسه از چهار نفر از فعالان عرصه کاربافی میبد با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.