رئیس پلیس اینترپل ناجا درباره آخرین وضعیت پرونده محمود خاوری گفت: ما تلاش‌های خود را انجام داده‌ایم. ده ها پیام برای اینترپل کانادا و استان اُتاوا انجام داده‌ایم، با آنها گفتگو داشتیم و آنها در نهایت پذیرفته‌اند که خاوری در کانادا و در این استان حضور دارد و قرار شده است به عنوان معاضدت قضائی، با ما همکاری کنند و به نیابت از جمهوری اسلامی، سئوالاتی را از وی مطرح کنند.

اقدامات انجام شده برای استرداد خاوری از کانادا

به گزارش قدس انلاین به نقل از مهر، سردار مسعود رضوانی در حاشیه چهارمین نشست تخصصی پلیس بین الملل با روسای پلیس آگاهی و افسران رابط اینترپل مستقر در تهران در جمع خبرنگاران گفت: دولت کانادا در رابطه با دستگیری و استرداد وی، کاری انجام نداده و بارها اعلام کرده است که باید حکم قضایی دستگیری خاوری متهم اختلاس سه هزار میلیاردی به تائید مقامات قضایی کشور کانادا برسد.

وی در باره ایرانیان زندانی در خارج از کشور اظهار کرد:در حال حاضر حدود ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر ایرانی در کشورهای خارجی به دلیل ارتکاب جرم های گوناگون، در بازداشت بسر می برند؛ این در حالی است که به خاطر اطلاعاتی بودن تعداد زندانیان، هیچ کشوری اطلاعات مربوط به اتباع زندانی خود در کشورهای دیگر را رسانه ای نمی کند.

وی با اعلام اینکه متاسفانه در سال های اخیر شبکه های مواد مخدر از بی اطلاعی و عدم آگاهی مردم سوءاستفاده می کنند و در قالب مسافران از همه جا بی خبر اقدام به انتقال مواد مخدر می کنند، گفت: از این رو تعداد زیادی از اتباع ایرانی که در کشورهای حاشیه خلیج فارس و جنوب شرق آسیا در زندان هستند، با استفاده از همین شیوه در دام پلیس کشورها گرفتار شده اند.

رئیس پلیس اینترپل ناجا با هشدار به مسافرانی که قصد انجام سفرهای خارجی به ویژه در حوزه کشورهای خلیج فارس، آسیای جنوب شرقی و اروپا را دارند، گفت: این مسافران از حمل بار و یا بسته امانتی خودداری کنند و به توصیه های پلیس حتما گوش فرا دهند. جابجایی داروهای کدئین دار نیز در برخی از کشورها جرم محسوب می شود و پلیس مستقر در فرودگاه بدون اغماض درباره زن یا مرد بودن، سالمند یا نوجوان بودن با حاملان این گونه مواد به شدت برخورد می کند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص زندانیان ایرانی که به خاطر حمل مواد مخدر در مالزی زندانی هستند، گفت: زمینه ارتباط همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر کشورمان با پلیس کشورهای چین، تایلند، مالزی و اندونزی فراهم شده و در هفت سال اخیر ارتباطات خوبی شکل گرفته است تا جایی که کشفیات ما از مبدأ یعنی شرق به غرب آسیا کاهش چشمگیری داشته است و موفق شده ایم با تعامل خوبی که بین کشورهای عضو وجود دارد، شبکه های توزیع مبارزه با مواد مخدر را شناسایی و منهدم کنیم.

رئیس پلیس اینترپل ناجا گفت: پلیس مواد مخدر ایران با مالزی در حال همکاری است ولی در رابطه با سطوح این همکاری و استرداد مجرمان مواد مخدری دربند باید توضیحات تکمیلی را از رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا بپرسیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.