رئیس‌جمهور در اجتماع مردم مازندران گفت: دولت به تلاش‌های سیاسی، دیپلماتیک و حقوقی خود درباره فاجعه مِنا ادامه خواهد داد.

روحانی: نمایندگان مجلس کلیات طرح برجام را طبق خواست ملت ایران به تصویب رساندند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در اجتماع مردم استان مازندران در محل استادیوم شهید متقی ساری به ایراد سخنرانی پرداخت. 

رئیس جمهور در بخشی از سخنانش ضمن تقدیر از مردم مازندران اظهار داشت: خرداد 92 شور، هیجان و نشاط مردم این خطه از غرب استان تا مرکز و شرق استان را شاهد بودم؛ در طول این مدت 2 سال، شور و اشتیاق شما، به همراهی و همدلی با دولت در مسیر توسعه و آبادانی کشور را نیز شاهد بودیم.

وی افزود: مازندران، سرزمینی است که پرچمدار حکومت علوی در تاریخ و یار علویان بود و همواره در انقلاب اسلامی و در دفاع مقدس، نقش بسیار تاثیرگذار خود را در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس ایفا کرد. 

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه سرزمین عالمان، بزرگان و محدثین و شیخ طوسی‌هاست، گفت: مازندران سرزمین مرجعیت است، سرزمین مرجع آیت‌الله العظمی جوادی آملی و بزرگان فراوانی است و روسای 2 قوه‌ نیز تعلق به این خطه دارند. این سرزمین، سرزمینِ قهرمانان و مدال آوران بین‌المللی و جهانی است. 

وی در ادامه ضمن تسلیت به خانواده‌های جان‌باختگان حادثه منا گفت: دولت هنوز وظیفه‌اش تمام نشده است هم نسبت به خانواده‌های این عزیزان و هم برای اینکه این حادثه ابعادش روشن شود، در همین راستا به تلاش‌های سیاسی، دیپلماتیک و حقوقی خود ادامه خواهیم داد. 

رئیس جمهور گفت: امروز در یک عرصه جدیدی قدم گذاشته‌ایم. ما توانستیم به همه جهانیان بگوئیم که ما همانطور که در دفاع مقدس توانستیم از حق ملت ایران دفاع کنیم، با ایثار، استقامت و ایستادگی، امروز هم توانستیم با زبان منطق، دیپلماسی در برابر قدرت‌های جهان ایستادگی و استقامت کنیم و ملت بزرگ توانست به یک توافق غرور آفرین با جهان، با قدرت‌های جهان، با سازمان ملل متحد، با شورای امنیت برسد. این برای ما افتخار است که ما توانستیم با قدرت این ملت، همان شورای امنیتی که قطهع‌نامه‌های نا به حق، ظالمانه و غلط علیه ملت ما را تصویب کرده بود، این ملت با استقامت و رشادتش توانست همان شورا را وادار کند به قطع‌نامه‌ای که آن قطع‌نامه‌های غلط قبل را ملغی می کند و حقوق ملت ایران را به رسمیت می‌شناسد. 

وی خاطرنشان کرد: از رهبر تشکر می‌کنیم به خاطر حمایتهایشان برای این توافق و نیاز به حمایت ایشان در مسیر راه تا اهداف بلندمان خواهیم داشت.از همه مسئولان و مردم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکر می کنیم در کار بسیار تاریخی‌شان در اجلاس دیروز مجلس که کلیات طرح برجام را طبق خواست ملت ایران، به تصویب رساندند. ما همه کشور را اذعان مردم میدانیم.

وی با بیان اینکه ما امروز در فرصت پسابرجام هستیم، گفت:  ما امروز در فرصت بعد از توافق غرورآفرین هستیم. ما نیاز به اتحاد، انسجام و همدلی داریم. اگر توانستیم دربرابر دنیا به توافق دست یابیم به خاطر رهبری با درایت، ایستادگی ملت بزرگ و به خاطر دیپلمات‌های غیور و کاردان ما در صحنه مقابل دنیا بود. 

روحانی با بیان اینکه نباید برجام درمیان مردم فاصله‌ای را ایجاد کند، خاطرنشان کرد: ما همه هدف واحد داریم و مسیر واحد را طی می‌کنیم؛ اشکال ندارد که عده ای منتقد باشند و برخی نظرات دیگر داشته باشند اما ما در قانون اساسی، مسیر دموکراسی را برگزیدیم و همیشه در همه مباحث آنچه اکثریت مردم می گویند منطق راه ما خواهد بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز باید برجام وسیله‌ای برای انسجام باشد. باید سکویی برای جهش اقتصادی جوانان ما باشد، گفت: در ماه های آینده با رفع تحریم نشان خواهیم داد که ملت ما پیروز صحنه است. 

 

این خبر درحال تکمیل است... 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوادي IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    اصلا هم اينطور نيست . مردم مايل بودند كه نقاط ضعف برجام رفع شود كه نشد و اصولا خود برجام را هم بايد محصول خواست دولت دانست نه مردم . دولت به فرمايشات رهبري توجه نكرد و نمي كند و گرنه جواب خودش را از بين فرمايشات ايشان دريافت مي كرد . مردم هم نظرشان همان نظر رهبري است . البته با هر كونه تند روي هم مخالفيم چه از سوي مخالفان برجام و چه از سوي كاسبكاران برجام .