یک عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان با بیان این که اقدام انجام شده در جلسه روز گذشته مجلس در شان یک نماینده نیست، گفت: در صورتی که شکایت یا گزارشی واصل شود در این هیات قابل پیگیری است.

صالحی می‌تواند به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کند
به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا اسداللهی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به مباحث روز یکشنبه مجلس در خلال سخنان صالحی و تهدیدی که روح الله حسینیان نسبت به وی داشت، اظهار کرد: با توجه به این‌که آقای حسینیان خود از طرف کمیسیون اصل 90 مجلس عضوهیات نظارت بر رفتار نمایندگان است، نمی تواند شکایت یا گزارشی را مطرح کند مگر تعدادی از نمایندگان در این رابطه شکایت یا گزارشی را تهیه کنند که در این صورت این هیات می تواند آن را مورد رسیدگی قرار دهد.
 
وی درباره این‌که آیا صالحی هم می‌تواند در این زمینه به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کند، گفت: بله، اگر وی شکایت کند که به طریق اولی قابل بررسی و پیگیری است.
 
این عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در ادامه بیان کرد: اما به لحاظ قانونی نماینده حق تعدی، توهین و اهانت را ندارد و این‌ها جزو وظایف نمایندگی نیست، در واقع نماینده در مورد اظهارات و یا نطقش و آنچه که در وظیفه نمایندگی‌اش باشد مصونیت دارد اما در عین حال نمی تواند کسی را تهدید کرده و یا به وی توهین کند.
 
نماینده مردم تربت جام در مجلس با تاکید بر این که اقدام انجام شده در مجلس خلاف بوده و یک تخلف به شمار می‌رود ، گفت: این اقدامات خلاف شأن نمایندگی است لذا در صورتی که ارکان و عناصر یک عمل خلاف وجود داشته باشد آن کار خلاف است اما احراز آن با ما نیست با قاضی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.