مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در صنعت چاپ و بسته بندی جایگاه دوم کشور را کسب کرده و اکنون ۳۵۰۰ نفر در این عرصه اشتغال دارند.

اشتغال ۳۵۰۰ خراسانی در عرصه صنعت چاپ و بسته بندی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، سعید سرابی درمورد برگزاری چهارمین نمایشگاه چاپ و بسته بندی مشهد با اشاره به اینکه ظرفیت صنعت چاپ استان خراسان رضوی بیش از سه هزار ورق است و نیازمند توسعه تجهیزاتی این حوزه هستیم، اظهار داشت: یکی از مشکلات این صنعت مانند تمامی استان‌های کشور، قدیمی بودن تجهیزات آن است، چراکه ماشین آلات چاپی، جزء گرانقیمت‌ترین ماشین آلات صنعتی هستند.

وی با اشاره تاثیر برگزاری نمایشگاه چاپ و بسته بندی مشهد در شرق کشور، افزود: اعطای تسهیلات ارزی و ریالی مناسب و با طول زمانی بازپرداخت مناسب یک ضرورت است که البته با توجه به پویایی صنعت چاپ و خروج این صنعت از شیوه سنتی به مدیریت علمی اجتناب‌ناپذیر بوده و حتی آموزش‌های آکادمیک برای مدیران چاپخانه‌ها و پرسنل آنها مهم و مورد تأکید است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه با برگزاری این نمایشگاه‌ها، فعالان چاپ و بسته بندی با جدیدترین دستاوردهای این حوزه آشنا می‌شوند، تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه امکان تعامل چند سویه میان مدیران چاپخانه‌ها و صنایع بسته بندی را محقق و همچنین فرصت انجام فعالیت‌های اقماری از جمله کارگاه‌های آموزشی را نیز فراهم می‌کند.

وی تأکید کرد: برگزاری چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت چاپ و بسته بندی مشهد در شرق کشور شرایط سنجش ظرفیت چاپی خراسان رضوی را با ظرفیت چاپ کشورهای اسلامی فراهم ساخته و  می‌تواند به مرکزی برای ایجاد رقابت و حضور حداکثری صاحبان این صنعت در  سال‌های آینده تبدیل شود.

سرابی با اشاره به دستاوردهای نمایشگاه دوره گذشته، گفت: پس از برگزاری دوره گذشته نمایشگاه چاپ و بسته بندی، شاهد تقاضاهایی برای اخذ مجوز چاپ و صادرات فراورده‌های چاپی به کشورهای همسایه و آسیای میانه و حتی بعضی کشورهای اروپایی بودیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: کشورهای آسیای میانه در آن نمایشگاه توان چاپ استان خراسان رضوی را به خوبی رصد کرده و صاحبان این عرصه در استان خراسان رضوی سفارش چاپی گرفتند و به سایر کشورها صادر کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.