قدس آنلاین: استاندار اصفهان گفت:‌ برنامه‌ اجرایی طرح دولت الکترونیک در استان اصفهان تدوین شد و امیدواریم که تا هفته‌ آینده به اجرا گذاشته شود.

اجرای طرح دولت الکترونیک در اصفهان

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، رسول زرگرپور در جلسه‌ 4 ساعته بررسی راهکارها و ایجاد بستر برای اجرای طرح دولت الکترونیک که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران برگزار شد، گفت: اجرای دولت الکترونیک در استان اصفهان یکی از اهدافی بود که مدیریت استان در طول یک سال گذشته پیگیری می‌کرد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اجرای این طرح مورد تأکید رئیس‌جمهور است، افزود: با توجه به مشکلاتی از قبیل آلودگی هوا، ترافیک و ... در شهر اصفهان اجرای طرح دولت الکترونیک و به حداقل رساندن حمل‌ونقل و تردد می‌تواند در حل این مشکلات مؤثر باشد.

زرگرپور به ظرفیت‌های بالای اصفهان اشاره و تصریح کرد: پتانسیل‌های بسیار بالایی در بخش‌های دولتی، خصوصی و همچنین نیروی انسانی در اصفهان وجود دارد که می‌توانیم از این ظرفیت‌ها برای اجرای این طرح استفاده کنیم.

وی به محورهای توسعه استان در طرح آمایش سرزمین اشاره کرد و افزود: توسعه‌ی علم و فناوری، گردشگری و ارتقای هنر به عنوان محورهای توسعه‌ اصفهان در نظر گرفته شده است و به همین دلیل نیز ایجاد کریدور علم و فناوری برای اصفهان مهم است و به صورت عمیق‌تر نسبت به دیگر استان‌ها دنبال می‌شود.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در طول یک سال گذشته تلاش زیادی برای اجرای این برنامه صورت گرفت، اظهار داشت: متأسفانه در طول این مدت اجرای این طرح پیشرفت خاصی نداشته که همین موضوع موجب ایجاد عذاب‌‌وجدان برای مدیریت استان گردید.

زرگرپور افزود: حضور معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در اصفهان می‌تواند گره‌ای از مشکلات موجود را باز کند که خوشبختانه در این جلسه برنامه‌ اجرایی تدوین شد و امیدواریم که تا هفته‌ آینده مورد اجرا گذاشته شود.

استاندار اصفهان عنوان کرد: آنچه اهمیت دارد این است که دولت الکترونیک به عنوان یک نیاز اساسی برای استان مطرح است و با توجه به اینکه زیرساخت‌ها و نیروهای متخصص آن در استان فراهم است این برنامه نیاز به یک تلفیق، ترکیب و یک اجماع‌سازی داشت که با هم‌افزایی بتوانند برنامه‌های دولت الکترونیک را اجرایی کنند که خوشبختانه امروز این کار صورت گرفت.

معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز در این جلسه گفت: کاربرد فناوری اطلاعات در تمام حوزه‌های اداری، اجرایی، خدماتی و فرهنگی به نحوی است که در دنیا تجربه‌ شده تا 40 درصد بهره‌وری نهاده‌های هر مجموعه از به‌کارگیری فناوری اطلاعات بهبود یافته که ما با احتیاط در برنامه‌ها و کارها مأموریت داده‌ایم که تا 30 درصد بهره‌وری از این طریق صورت گیرد.

جهانگرد اضافه کرد: این امر مهم مسائل مربوط به شبکه‌های دسترسی و نحوه کاربرد کامپیوتر و برنامه‌های نرم‌افزاری ابزارهای جانبی در کارهای مختلف را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در ایران جنبه‌های موفقی از این امر دیده می‌شود، تصریح کرد: بخش زیادی از فعالیت بانکداری در ایران متکی به الکترونیک، کامپیوتر و شبکه است و دیگر نمی‌شود تصور کرد در ایران بانکداری بدون شبکه‌های الکترونیکی و اینترنتی داشته باشیم و در آینده به سمتی خواهیم رفت که عملیات بانکی سرویس‌های بیشتری را ارائه دهند و نیاز حضور در شعبه برای عملیات جاری بانکی کم شود.

جهانگرد با بین اینکه در حال حاضر اکثر ثبت‌نام‌های فراخوان‌های عمومی از طریق شبکه‌های ارتباطی، اطلاعاتی و اینترنتی انجام می‌شود، اظهار داشت: انتظار داریم این کارها توسعه پیدا کند و در حوزه‌های پیچیده‌تر مثل آموزش خدمات اداری و ... مورد استفاده قرار گیرد و هر مقدار این کار جلو رود هزینه‌های ملی و زمان انجام خدمات کاهش می‌یابد و مردم به‌راحتی آن خدمت را مورد استفاده قرار می‌دهند و تنوع بهتری نیز صورت می‌گیرد.

این مسئول به اجرای طرح دولت الکترونیک در اصفهان اشاره کرد و گفت:‌ در استان اصفهان به دلیل اینکه زیرساخت‌های خوبی هم از نظر سخت‌افزاری و هم از نظر نرم‌افزاری وجود دارد، امیدواریم با بررسی‌هایی که در این نشست صورت گرفت بتوانیم با ترکیب این‌ها خدمات جدیدتر و کامل‌تری را در استان به عرصه‌ی عمومی بیاوریم.

معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران یادآور شد: به زودی برنامه‌های اجرایی این طرح اعلام می‌شود و این ذخایری نیز که به وجود آمده و در دسترس است و با ترکیب کارهایی که در ادارات استان است می‌تواند در کنار هم سرویس‌ها و امکانات بهتری را در اختیار شهروندان و مسافرینی که به این شهر سفر می‌کنند قرار دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.