رییس اداره تبلیغات اسلامی سبزوار گفت: ۲۰۰ مبلغ و مبلغه برای ایام محرم به روستاها و مناطق محروم شهرستانهای سبزوار، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی اعزام می شوند.

اعزام ۲۰۰ مبلغ به روستاهای غرب خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سیدمحمد جواد سجادی نژاد روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس برنامه ریزی اولویت اعزام این مبلغین به روستاهای دارای بالای 200 خانوار جمعیت است.
وی با توجه به پیش بینی افزایش متقاضی درخواست برای اعزام مبلغ و مبلغه به روستاها گفت: توانایی اعزام مبلغ به تمام مناطق این شهرستانها وجود دارد.
او با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه توجه به آسیبهای فرهنگی در عزاداری سیدالشهداء(ع) بیان کرد: در همین راستا هر ساله همایشهای توجیهی و آموزشی برای عناصر موثر در برگزاری آیینهای محرم برگزار شده که امسال نیز این جلسات با حضور مسوولان هیاتهای مذهبی و مداحان اهل بیت(ع) در شهرستان سبزوار برگزار می شود.
وی گفت: یک کمیته ارزیابی متشکل از اعضای شورای هیاتهای مذهبی، کانون مداحان و اداره تبلیغات اسلامی به منظور بررسی آسیبهای هیاتهای مذهبی در این شهرستان تشکیل می شود.
او افزود: در شهرستانهای سبزوار، خوشاب و داورزن 225 هیات مذهبی ثبت شده که دارای کد فعالیت هستند.
وی ادامه داد: همچنین 60 هیات مذهبی و 80 مسجد ثبت شده در شهر سبزوار وجود دارد.
او با اشاره به فعالیت مبلغین اعزامی به روستاها نیز گفت: برگزاری نماز جماعت، تبیین احکام دین، آموزش قرآن، تبیین معارف اهل بیت (ع) و حل مشکلات فرهنگی روستا از وظایف مبلغین در این مدت است.
رییس اداره تبلیغات اسلامی سبزوار در خصوص فعالیت ایستگاههای صلواتی در طول ایام محرم نیز بیان کرد: بر اساس هماهنگی صورت گرفته با نیروی انتظامی هیاتهای مذهبی برای برپایی ایستگاه صلواتی باید مجوز بگیرند.
سبزوار ،خوشاب و داورزن به ترتیب در 237،200 و 310 کیلومتری غرب مشهد قرار دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.