حمیدرضا عرب: وقفه ۲۰ روزه ليگ امروز با برگزاري بازي استقلال خوزستان و ملوان به پايان مي‌رسد. تأخيري كه از ديدگاه بسياري از كارشناسان هرگز جايز نبود و ليگ باید ديرتر تعطيل مي‌شد.

 عصر نفسگیر استقلال در مشهد

 حال كه چاره‌اي جز تمكين به خواسته‌هاي بي‌پايان كي‌روش نيست و باشگاه‌ها زورشان به تيم ملي نمي‌رسد و در هر شرايطي برنامه‌هاي كي روش اجرا مي‌شود، بايد به انتظار بازي‌هايي نشست كه شايد از لحاظ كيفي چندان رضايت بخش نباشد. هفته هشتم اگر چه متأثر از وقفه 20 روزه است، اما حسي كاملاً نوستالوژيك به همراه دارد. هفته هشتم را به واقع بايد به ياد كاپيتان فقيد سرخها برگزار كرد. همو كه دوهفته پيش بر اثر حمله قلبي در حالي كه در خوابي ناز به سر مي‌برد، براي هميشه به ديار باقي شتافت. فردا شب سرخهاي پايتخت به عشق هادي‌شان رخ در رخ صبايي قرار مي‌گيرند كه دايي را روي نيمكت خود دارد. ديداري مهم كه مي‌تواند با برتري قرمزپوشان پايتخت حلاوتي ديگر براي تماشاگران پرسپوليس داشته باشد. اين روزها سرخها آن قدر در غم از دست دادن نوروزي شب و روز را به تلخي گذرانده‌اند كه عميقاً به يك برد شيرين نياز دارند. بردي که شايد دايي بخواهد با انگيزه‌هاي پنهان خود، آن را به چالش بكشد.

 استقلال در مشهد

درهمين روز آبي‌های پايتخت نيز به مشهد مقدس مي‌روند. جايي كه برايشان يادآور روزهاي خوشي همچون قهرماني در آخرين روز ليگ هشتم است. استقلال آن قدر از مشهد خاطره خوش دارد كه تعدادش از دست خارج شده است. مظلومي و شاگردانش در حالي كه با تيمي چغرو فوتبال بلد مواجه مي‌شوند، با مصایب بسياري همچون خستگي و غيبت ملي پوشان و همچنین برخي مصدوميتها مواجهند. با اين حال استقلال براي دفاع از عنوان صدرنشيني خود راهي جز برتري مقابل پديده ندارد كه اين انگيزه در مواجهه با پديده مي‌تواند بازي زيبايي را در ورزشگاه ثامن رقم بزند.

به ديدارهاي اين هفته اشاره كرديم، اما بي‌تردید باشكوه‌ترين بازي را در اهواز شاهد خواهيم بود. جايي كه تراكتوري‌ها رخ در رخ فولادي قرار مي‌گيرند كه با اسكوچيچ در قعر جدول دست و پا مي‌زند. اين بازي به زعم بسياري حكم اخراج يكي از مربيان را ايفا مي‌كند. مگر آنكه تساوي نتيجه‌اش باشد تا مديران دو باشگاه در اتخاذ تصميم قطعي مردد شوند. توني-اسكوچيچ بزرگترين نبرد هفته محسوب مي‌شود. در اصفهان نيز تقابل فرهاد كاظمي كه حالا سرمربي سياه جامگان است، با سپاهان نیز جذاب است. فرهاد روزگاري با همين سپاهان يكه تاز ليگ بود. او حالا با سياه‌جامگاني كه در وضعيتي مبهم سير مي‌كنند، بايد به كسب امتياز بينديشد كه كار ساده‌اي هم نيست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.