هاشم رسایی فر: بعد از اینکه بحث ماندن یا رفتن کواچ از تیم ملی والیبال مطرح شد و انواع و اقسام اظهار نظرهای مختلف در این خصوص وجود داشت ...

 کوهی از مشکلات برای رسیدن به آناستازی

 خبر از قبول شروط فدراسیون از سوی سرمربی صربستانی تیم آمد و اینکه کواچ بر سر موضوع تغییر کادر فنی‌اش توافق کرده و او برای انتخابی المپیک ریو در کنار تیم ملی ایران باقی خواهد ماند؛ البته این در حالی بود که محمدرضا داورزنی و فدراسیون والیبال خبر قبول شروط از سوی کواچ را اظهار نظر مدیر برنامه های سرمربی تیم ملی بیشتر ندانستند و اعلام کردند که تا شخص خود کواچ در این باره نظرش را با ما در میان نگذارد، قضیه ماندن یا رفتن سرمربی تیم ملی قطعی نخواهد بود.

دیروز اما خبری روی خروجی خبرگزاری‌ها رفت مبنی بر رفتن و جدایی کواچ از تیم ملی والیبال. در این خبر به نقل از امیرحسین منظمی، مدیر تیمهای ملی والیبال آمده بود، در صحبتی که با رئیس فدراسیون در خصوص قبول شروط فدراسیون داشتیم، داورزنی گفت سرمربی تیم ملی چنین چیزی را نپذیرفته و تأکید کرده که کادرش خیلی خوب است. با این تفاسیر یعنی رفتن کواچ تقریباً قطعی است و باید منتظر معرفی سرمربی جدید تیم ملی والیبال بود. اما بعد از رفتن کواچ چه کسی جای او را خواهد گرفت.

   سرمربی صد در صد خارجی است

منظمی، مدیر تیم های ملی  درباره آنچه در رأس کادر فنی بعد از کواچ واقع خواهد شد به این مورد بسنده می‌کند که سرمربی آینده تیم ملی 100 درصد ایرانی نیست و درصدد هستیم یکی از مربیهای خوب خارجی را بیاوریم که نیاز به بررسیهای دقیق دارد و نباید شتابزده عمل کنیم. در حال ارزیابی گزینههای مختلف هستیم.

اظهار نظر مدیر تیمهای ملی در این باره در حالی عنوان می‌شود که محمدرضا داورزنی بعد از اتمام جلسه کارشناسان والیبال کشورمان و عنوان این موضوع که اگر کواچ شرایط ما را بپذیرد، قطعاً از تیم ملی جدا خواهد شد؛ در صحبت کوتاهی به این مورد اشاره می‌کند که به دنبال آوردن یک مربی بزرگ برای تیم ملی هستیم که هم سابقه حضور در رقابتهای جهانی را دارد و هم از مربیان موفق در المپیک بوده است. گزینه هایی که برای جایگزینی کواچ وجود دارند و با مشخصاتی که داورزنی اعلام کرده، در حال حاضر چند مربی خاص بیشتر نیستند که بتوانند در آینده سرمربیگری تیم ملی را بپذیرند؛ مربیانی همچون لوزانو، پرندی ، مک کاچن ، آناستازی و یکی دو مربی دیگر؛ البته چند روز قبل شایعه توافق اولیه مک کاچن، سرمربی سابق تیم ملی آمریکا که با این تیم قهرمانی در المپیک را هم تجربه کرده بود، در محافل خبری پیچید، اما قطعی نشد. پرندی و لوزانو هم که از جمله گزینه های همیشگی تیم ملی هستند، در کنار آناستازی.

   آناستازی داغ ترین گزینه

این بار اما بحث آناستازی از بقیه داغ تر است و حتی عنوان می‌شود، این مربی لهستانی موافقت خود را برای حضور در ایران اعلام کرده است، هر چند با همان شرط و شروط قبلی اش. آوردن کادر فنی تیم ملی همراه با خودش و اینکه قرارداد این کادر تا زمانی که آناستازی در ایران باشد ثابت خواهد بود به صورتی نیست که تا قبل از این بوده و مربیان کادر فنی تیم ملی تا زمانی که در کنار تیم ملی باشند، از فدراسیون پول بگیرند . البته این شرط همان شرطی است که قبل از این نیز آناستازی برای آمدن به ایران عنوان کرده بود و مورد موافقت فدراسیون قرار نگرفته بود. الان گویا قضیه فرق کرده و فدراسیون شرط قرارداد ثابت با مربیان آناستازی را پذیرفته است و این مربی لهستانی در آستانه پیوستن به تیم ملی ایران است.

آمدن آناستازی به ایران البته این مورد را پیش روی تیم ملی ایران قرار می‌دهد که یا فدراسیون می‌بایست قرارداد باشگاهی این مربی را که در لیگ لهستان در حال حاضر مربیگری می‌کند، بتواند با باشگاهش فسخ قرارداد کند یا اینکه با شرایط فعلی کنار بیاید و صبر کند تا این مربی کارش در لیگ لهستان تمام شود، این یعنی عملاً تا 20 روز قبل از آغاز مسابقات انتخابی المپیک آناستازی نمی تواند در کنار تیم ملی باشد.

اگر این گزینه مورد بحث باشد، سرنوشت تیم ملی به این قضیه ختم خواهد شد که برای انتخابی المپیک ترکیب تیم ملی چندان تغییری نخواهد  داشت و آناستازی با توجه به شناختی که از بازیکنان تیم ملی ایران دارد ناچار می‌شود، از همان ترکیب کواچ استفاده کند  تا بلکه بتواند والیبال ایران را برای اولین بار المپیکی کند.

با همه این تفاسیر گفته می‌شود، فدراسیون والیبال به رایزن فرهنگی سفارت ایران در لهستان مأموریت داده تا با رایزنی با باشگاهی که آناستازی در آن مشغول به کار است، وارد مذاکره شود و نظر این باشگاه برای آزادسازی قرارداد آناستازی جلب نمایند هر چند که باتوجه به مطالبات زیادی که این باشگاه دارد، راضی کردن مدیرانش به این سادگی نخواهد بود و آوردن آناستازی می‌تواند رقم زیادی را در پی داشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.