قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از "شهر موشکی در اعماق زمین" و "دلجویی روحانی از صالحی" تا "درخواست کیهان از مدعیان"

راضی نیستم

روزنامه "قدس" از "هشدار رهبر معظم انقلاب به مسئولان" نوشت. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "راضی نیستم"

در این روزنامه "از هشدار رهبر معظم انقلاب به مسئولان" می خوانیم: "در خصوص نحوه و اجرا و پیشرفت سیاست های اقتصادمقاومتی، اکنون زمینه بحث نیست، اما از پیشرفت این سیاستها خشنود نیستم"

روزنامه "عصرایرانیان" هم با انتشار تصویر مقام معظم رهبری در صفحه اول روزنامه؛ در تیتر یک خود نوشت: "از میزان پیشرفت اقتصاد مقاومتی خشنود نیستم"

روزنامه "حمایت" هم نوشت: "رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان و استعدادهای برتر علمی کشور مطرح کردند: پیشرفت سیاست های اقتصاد مقاومتی رضایت بخش نیست"

روزنامه های "جوان" و "حُسبان" هم در تیتر یکی مشابه نوشتند: "رهبر انقلاب: از پیشرفت سیاست های اقتصاد مقاومتی خشنود نیستم"

روزنامه "همشهری" نیز نوشت: "رهبر معظم انقلاب: کسانی که به دنبال دلسرد کردن جوانان هستند مرتکب خیانت به کشور می شوند"؛ در تیتر یک این روزنامه نوشته شده است: "آینده کشور روشن است"

روزنامه "کیهان" هم خبر از دیدار رهبر انقلاب با جمعی از جوانان نخبه کشور می دهد: "جمع بندی سخنان من «خوش بینی مستدل نسبت به آینده» است"

روزنامه "فرهیختگان" هم در تیتر یک خود نوشت: "رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به جمعی از دانشجویان و استعدادهای برتر علمی: ماندن در کشور افتخار و شرف است"

روزنامه های "قانون" و "کائنات" در تیتر یکی مشابه نوشتند: "دلسرد کردن جوانان خیانت به ناموس ملی است"

تیتر چند روزنامه دیگر در این خصوص به این شرح است:

شهروند: "به آینده خوشبینم"

سیاست روز: "دشمن از زنده بود اهداف و شعارهای انقلاب عصبانی است"

رسالت: "جایگاه برتر علمی نخبگان به برکت امنیت کشور است"

جام جم: "دلسرد کردن جوانان خیانت به کشور است"

***

شهر موشکی در اعماق زمین

روزنامه "وطن امروز" با بیان اینکه "نیروی هوافضای سپاه برای اولین بار تصاویر یکی از پایگاه های موشک های بالستیک خود را منتشر کرد" در تیتر یک خود نوشت: "شهر موشکی در اعماق زمین"

روزنامه "قدس" هم در این خصوص نوشت: "سردار حاجی زاده: موشک ها آماده پرتاب است، منتظر دستور هستیم"

این روزنامه  به نقل از "سردار حاجی زاده" می نویسد: "این نمونه ای از انبوه پایگاه های زیرزمینی کشور است"

برخی از این تونل ها در اعماق 500متری در زیرکوه های بلند حفر شده اند.

روزنامه "کیهان" هم از "رونمایی سپاه از یک پایگاه موشکی در اعماق زمین" نوشت. در تیتر این روزنامه می خوانیم: "سردار حاجی زاده: موشک ها آماده شلیک به سمت دشمن هستند"

در روزنامه "رسالت" و به نقل از "سردار حاجی زاده" می خوانیم: "آمادگی پایگاه های موشکی ایران در عمق 500متری زمین"

***

مدعیان پاسخ بدهند

در پی نقل مطالب غلط و خلاف واقع مبنی بر نقش مستقل برخی مسئولین دفتر مقام معظم رهبری در روند رسیدگی قانونی طرح «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام»، روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: این مطالب خلاف واقع و فاقد اعتبار است.

در تیتر یک روزنامه "کیهان" می خوانیم: "اطلاعیه روابط عمومی بیت رهبر معظم انقلاب درباره یک ادعا؛ پشت پرده خبری نبود، مدعیان پاسخ بدهند"

در این روزنامه می خوانیم: "ساعتی قبل از تشکیل جلسه علنی، نمایندگان در جلسه‌ای غیرعلنی شرکت کردند که در آن جلسه علی لاریجانی اعلام کرده بود تصمیم کشور بر تصویب جزئیات طرح فوق‌الذکر است! در این هنگام و در پی اعتراض برخی نمایندگان مبنی بر اینکه منظور از کشور چه کسی است وی به بیان اینکه «همان که می‌دانید»! اکتفا کرده بود! اندکی بعد محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس ادعا می‌کند که شب گذشته در جلسه‌ای با حضور آقایان لاریجانی، شمخانی و نماینده‌ای از دفتر مقام معظم رهبری تصمیم به تصویب جزئیات گرفته شده و لذا باید طرح تصویب شود!"

***

اعتماد بورس به روحانی

روزنامه "شهروند" از عکس العمل مثبت اقتصادی به گفته های رئیس جمهور نوشته است. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "فرجام خوش بازار با برجام"؛ این روزنامه همچنین از مثبت شدن 538واحدی بازار سرمایه خبر می دهد.

روزنامه "سایه" هم از "نوید رئیس جمهور در برنامه های اقتصادی پساتحریم" نوشته است. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "سال بعد وضعمان بسیار بهتر خواهد شد"

روزنامه اقتصادی "جهان صعنت" هم با بیان اینکه "رکود ۳ماهه شاخص شکسته شد" در تیتر نخست خود نوشت:‌"بورس به روحانی اعتماد کرد"

***

نوبت به اجرای برجام رسید

روزنامه "ایران" از "تایید برجام با اکثریت قاطع در شورای نگهبان" خبر داد و روزنامه "اعتماد" هم در تیتر یک خود نوشت: "نوبت به اجرای برجام رسید"

روزنامه "اسرار" هم در تیتر یک خود نوشت: "با مهر تایید شورای نگهبان صورت گرفت؛ پایان خوش برجام"

با تایید طرح مجلس از سوی شورای نگهبان از سه روز دیگر اجرای تعهدات متقابل ایران و 1+5 در توافق هسته ای آغاز می شود.

***

دلجویی روحانی از صالحی

رئیس جمهور در جلسه هیات دولت علی اکبر صالحی را کنار خود نشاند و با وی گفت و گو کرد. برخی از روزنامه ها این حرکت رئیس جمهور را نوعی دلجویی از او دانستند. روزنامه "آرمان امروز" تیتر زد: "دلجویی روحانی از صالحی" و روزنامه "اعتماد" هم از این حرکت روحانی با تیتر "دلجویی بدون تشریفات" یاد کرد.

روزنامه "فرهیختگان" هم در این خصوص نوشت: "دلجویی از مرد آرام کابینه"

 

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.