دبیر انجمن قطعه سازان خودرو با بیان اینکه رکود اقتصادی در این صنعت هم تأثیرگذاشته است، گفت:‌ البته بعید است قیمت خودرو کاهش یابد و اگر عده‌ای می‌خواهند قیمت ها کاهش یابد باید برای کاهش هزینه تمام‌شده تولید هم برنامه‌ریزی کنند.

بعید است خودرو ارزان شود/ مجبوریم کارگران را اخراج کنیم
 
به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، ساسان قربانی طی گفت وگویی اظهار کرد: رکود بازار خودرو ناشی از کاهش قدرت خرید است که در سفارش تولید قطعه‌سازی هم تأثیر منفی گذاشته است.

وی ادامه داد: قطعه‌سازان همچنین با کاهش نقدینگی روبه‌رو هستند و طلب قطعه‌سازان هم به‌موقع پرداخت نمی‌شود.

قربانی گفت:‌ به همین دلیل قطعه‌سازان مجبور شدند بخشی از نیروی کار خود را تعدیل کنند و انتظار داریم دولت از صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی که پیوندهای پسین و پیشین زیادی دارد، حمایت کند.

دبیر انجمن قطعه‌سازان خودرو تصریح کرد: در سال 2008 هم که اقتصاد غرب دچار رکود شد، دولت‌ها از صنعت خودرو با تأمین نقدینگی و ارائه بسته‌های مالی حمایت کردند.

وی افزود: برای ایجاد تقاضا در بازار خودرو و رهایی از رکود خرید این محصولات باید تسهیلات خریدار به میزان قابل‌توجهی افزایش یابد تا مردم بتوانند متناسب با شرایط مالی و اقتصادی خود خودرو تهیه کنند.

قربانی اظهار کرد: البته باید نرخ سود بانکی هم کاهش یابد و از خودروسازان هم انتظار می‌رود فعالیتهای پایه‌ای و بنیادی را برای توسعه محصول انجام دهند که البته زمان‌بر است.

قربانی گفت: صنعت خودروسازی با صنایع فولاد و همچنین صنایع پتروشیمی و فلزی، ارتباطات گسترده‌ای دارد.

وی ادامه داد:‌ راهبرد صنعت خودروسازی کشور باید ساماندهی هزینه‌ها و قیمت‌های تمام‌شده و همچنین توسعه محصول همزمان با ارتقای کیفیت و تولید رقابتی باشد و از لحاظ آمار تولید و بازار مصرف باید منطقه‌ای و جهانی فکر کنیم‌.

وی درباره اینکه آیا قیمت خودرو کاهش خواهد یافت هم گفت‌: با شرایط فعلی و عوامل مؤثر در هزینه تمام‌شده بعید است قیمت تمام‌شده کاهش یابد و به همین خاطر نمی‌توانیم قیمت‌ها را برای مصرف‌کنندگان کاهش دهیم، اما دولت و خودروسازان می‌توانند بسته‌های حمایتی غیرقیمتی مانند تسهیلات خریدار و همچنین فروش اقساطی و دیگر خدمات ارائه کنند تا بازار خودرو از رکود خارج شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوادي IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۳
    1 0
    اين هم يك ترفند جديد براي وادار كردن جامعه به عكس العملي كه نفعش فقط به جيب سرمايه داران مي رود . چرا كار گر را اخراج كنيد ؟ تا توليدتان كم شود و قيمت مورد نظرتان تصويب ؟ خوب چرا از منافعتان كم نمي كنيد ؟ چرا در آناليز توليدتان تجديد نظر نمي كنيد ؟ چرا جلوي بريز و بپاش هايتان را نمي گيريد ؟ چرا ويلا ها و برجهايتان را نمي فروشيد ؟ چرا از سفر هاي خارجي خود و خانوده تان كم نمي كنيد ؟ چرا بجاي شيشليك كباب كوبيده نمي خوريد ؟ حنايتان ديگر پيش مردم رنگي ندارد . بي جهت تلاش مي كنيد . مردم مي دانند كه راه اصلي اصلاح اين توليد اشتباه واگذاري آن به بورس و مردمي كردن تصميمات اين شركت هاست و گرنه تا كار گزاران سازندگي هستند قيمت بالاتر و كيفيت پايين تر از اين خواهد شد