قدس آنلاین: جشنواره مالک اشتر با معرفی و تقدیر از رده های منتخب سپاه و بسیج در سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی برگزار شد.

جشنواره مالک اشتر در سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی در این مراسم گفت: ما پاسداران باید نگاه ویژه ای را به محرم و صفر داشته باشیم.

سردار سید حسن مرتضوی،با بیان اینکه همواره ماه محرم برای ما پاسداران کانون شور و شعور و خاطرات بسیاری است، افزود: در طول دوران پاسداری این توفیق را داشتیم که بتوانیم با بهره گیری از ماه محرم ره توشه ای را داشته باشیم که در طول سال با معرفت بیشتر و عمل انقلابی خودمان در جهت انجام رسالت خود طی طریق کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز زنده بودن اسلام به بقای انقلاب اسلامی است، اظهارداشت: به فرموده مقام معظم رهبری نیز بقای انقلاب اسلامی به بقای سپاه گره خورده است.

وی بیان داشت: فهم این فرمایشات برای همه ما پاسداران ضروری است.

وی با تأکید بر اینکه در سپاه و بسیج باید حرکاتی انجام دهیم که از جامعیت و مانعیت کامل برخوردار باشد، افزود: در غیر اینصورت در تنظیم رفتار خود دچار مشکل شده ایم و این از ما پاسداران پذیرفته نیست.

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی اضافه کرد: در مسیر مأموریت سپاه و رسالت پاسداران همواره باید به روز باشیم و در تمامی ابعاد مختلف شناخت ابزار، توانمندی، توطئه ها و هم پیمانان دشمن آشنا باشیم.

سردار مرتضوی افزود: امروز تمام توان دشمن متمرکز شده که باورهای ما را تغییر دهد و در دل ما تردید ایجاد کند و این تردید شروع موفقیت و نفوظ دشمن خواهد بود.

وی افزود: برای اینکه از توطئه ها و تاکتیک های دشمن به سلامت عبور کنیم باید روش صحیح، وظیفه و رسالت خودمان را به درستی دنبال کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در هر زمانی که کلام وحی درست فهم نشده به خطا و انحراف رفتیم، باید متوجه این امر باشیم، چرا که امروز نیز این خطر وجود دارد.

سردار مرتضوی در ادامه با اشاره به نقش و وظایف اشراف در سپاه، بیان داشت: ما در اشراف به دنبال تربیت پاسدار انقلابی هستیم که اهداف نظام را دنبال کند و اطمینان دهیم به رهبری که داریم در جهت پیش روندگی انقلاب اسلامی کار می کنیم.

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی افزود: مقدمه کار اشراف رصد همه اقدامات، فعالیت ها و برنامه های دشمن و دوست است.

سردار مرتضوی با اشاره به اینکه دشمن بیشترین تلاش خود را متمرکز کرده در نقاطی که ما اشتباه می کنیم، افزود: اگر رصد این اشتباهات زیاد شد، تضمین کننده موفقیت دشمن خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: ما در سپاه فرصت اشتباه نداریم و زمان آزمون و خطا برای ما تمام شده است و لذا هر برنامه ای داریم باید به نقطه اطمینان برسیم که این بهترین برنامه است.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی نیز در این مراسم در خصوص چرایی قیام امام حسین(ع) مطالبی را بیان کرد.

حجت الاسلام حسین زحمتکش،با بیان اینکه هدف امام حسین(ع) از قیام کربلا انجام واجبی از واجبات الهی بود، اظهارداشت: آن واجب الهی چیزی نیست جز بنای مجدد نظام و حکومت اسلامی که مصداق بارز آن امر به معروف و نهی از منکر است.

وی عنوان کرد: امروز اگر اسلام، دین، قرآن و همه ارزش های اسلامی زنده است همه به برکت خون و قیام امام حسین(ع) است.

وی افزود: باید خودمان را به سلاح ایمان، معنویت و اخلاق مجهز کنیم و فرامین رهبری را مورد مطالعه قرار دهیم و به آن عمل کنیم.

سرهنگ ابوالقاسم چمن، جانشین فرماندهی در امور اقشار بسیج نیز در ابتدای این مراسم گزارش مختصری از روند شکل گیری و انتخاب رده های برتر ارائه کرد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از بیش از 60 رده منتخب سپاه و بسیج با اهداء لوح و هدیه تقدیر شد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.