قدس آنلاین: مسئول هیئت و کانون جوادالائمه(ع) گفت: همزمان با دهه اول ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، هیئت و کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) میزبان مراسم و برنامه های گوناگون عزاداری است.

ویژه برنامه های دهه اول محرم در هیئت و کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، مهدی رجب پوراظهار داشت: همزمان با دهه اول ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، هیئت و کانون فرهنگی جوادالائمه(ع) میزبان مراسم و برنامه های گوناگون عزاداری است.

وی افزود: برگزاری مراسم عزاداری با سخنرانی حجج اسلام موسوی فر و امانی و مداحی برادر جواد جرجانی یکی از برنامه های هیئت جوادالائمه(ع) در دهه اول محرم است که طی 5 شب پایانی این دهه هر شب از ساعت 21 در مسجد جوادالائمه(ع) واقع در ضلع جنوبی میدان شهدا مشهد برگزار می شود.

مسئول هیئت و کانون جوادالائمه(ع) به سابقه چندین ساله اقامه نمازهای جماعت خیابانی در روزهای تاسوعا و عاشورا اشاره و عنوان کرد: امسال نیز به همت بسیجیان هیئت و کانون جوادالائمه(ع) نماز جماعت ظهر عاشورا با حضور خیل عزاداران ابا عبدالله الحسین(ع) و به یاد آخرین نماز سید الشهدا و یاران وفادارشان د رچهارراه شهدا مشهد اقامه خواهد شد.

رجب پور تصریح کرد: به دلیل واقع شدن تاسوعای حسینی در روز جمعه و اقامه نماز جمعه، در این روز نماز خیابانی اقامه نخواهد شد.

وی تأکید کرد: خوشبختانه طی سال های اخیر استقبال خوبی از اهدای خون توسط هیئت های مذهبی صورت گرفته و امیدواریم با فعالیت های فرهنگی و تبلیغی و ترویجی که کانون جوادالائمه(ع) در این زمینه آغاز کرده، شاهد گسترش بیش از پیش این فرهنگ و سنت حسنه باشیم.

مسئول هیئت و کانون جوادالائمه(ع) با اشاره به به برنامه اهدای خون گروهی اعضای این هیئت، خاطرنشان کرد: این اقدام یکی از حرکت هایی بود که با هدف ترویج فرهنگ اهدای خون و مقابله با برخی رسوم غلط در عزاداری ها از چند سال قبل در این هیئت آغاز شد و امسال نیز همزمان با روز عاشورای حسینی انجام خواهد شد.

رجب پور اذعان داشت: جلسات هفتگی هیئت جوادالائمه(ع) تا پایان ماه های محرم و صفر سه شنبه شب ها در مسجد جوادالائمه(ع) برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.