معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: اگر به مسائل غیر اصلی و حاشیه‌ای که اصالت تاریخی آن ضعیف است بپردازیم از اصل قیام عاشورا و قیام سید الشهدا باز می‌مانیم.

پرداختن به مسائل حاشیه‌ای سبب بازماندن از اصل قیام عاشورا می‌شود
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سید جواد موسوی هوائی عصر امروز در همایش لبیک یا حسین(ع) در جوار آستان مقدس امامزاده سید حمزه(ع) کاشمر اظهار داشت: هرگاه انسان‌ها به طور صحیح و به گونه‌ای که اهل بیت فرمودند به نهضت و ماجرای عاشورا متصل شوند قطعا برای خود، خانواده، اجتماع و کشورش نجات‌بخش است.

وی با بیان اینکه در جلسات حسینی و مرتبط با اهل‌بیت عصمت و طهارت باید اهداف سید‌الشهدا جزو اهداف اصلی تعقیب و پیگیری شود، خاطرنشان کرد: اگر به مسایل غیر اصلی و حاشیه‌ای که اصالت تاریخی آن ضعیف است بپردازیم از اصل قیام عاشورا و قیام سید الشهدا باز می‌مانیم.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تأکید بر رعایت و پرهیز از انجام نبایدها در محافل و مراسم عزاداری اهل‌بیت تصریح کرد: باید در محافل عزاداری همواره نهضت عاشورا و حرکت سیدالشهدا اصل محور باشد تا از پررنگ‌تر شدن حاشیه‌ها جلوگیری شود.

وی با اشاره به این که محتوای شعر آئینی و مداحی باید بر محور نهضت عاشورایی و حرکت سید الشهدا باشد ابراز داشت: آنهایی که در عصر کنونی به دنبال اصل آزادگی هستند می توانند این آزادگی را در زیر پرچم امام حسین (ع) پیدا کنند و آن را در جای جای زندگی فردی و اجتماعی اجرایی کنند.

موسوی هوایی با بیان اینکه برگزاری و شرکت در اجتماعات و جلسات علت و انگیزه‌های مختلفی به دنبال دارد، افزود: سیدالشهدا تکلیف همه ما را در این راه مشخص و مسیر را به همه ما نشان داده‌اند.

وی با بیان اینکه ارادتمندان و عاشقان حسینی نباید به خود، خدا و مردم ظلم کنند، گفت: یکی از مصادیق ساده و بارز جلوگیری از آزار و اذیت کردن مردم در مراسم عزاداری با بلندکردن صدای بلندگوهاست؛ لذا باید دقت و توجه ویژه در این زمینه انجام شود.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تأکید بر پرهیز از فساد در محافل و مجالس ذکر اهل‌بیت یادآور شد: نباید عدم مدیریت و اقدامات ناهنجار در حاشیه هیئت و دسته‌جات سینه‌زنی شائبه‌ای ایجاد کند لذا باید ضمن آگاهی بخشیدن به مردم، آنها را مسئول حفظ عظمت هیئت و مراسم کرد.

وی با بیان اینکه به برکت نفس معمار کبیر انقلاب، خون شهدا و اخلاص دلسوزان نظام هیئت‌های حسینی به خوبی رشد کردند، ادامه داد: قبل از انقلاب حاشیه‌ها و مسایلی در حسینیه‌ها مطرح می‌شد که به هیئت ضربه می‌زد؛ لذا باید در این زمینه مراقبت کنیم چرا که دشمن به دلیل اینکه نمی‌تواند این مجالس را از ما بگیرد تلاش می‌کند با طرح موضوعات و شائبه حاشیه‌هایی درست کند.

موسوی هوایی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) همواره در طول زندگی‌شان برنامه داشتند، افزود: قیام سرور و سالار شهیدان همان گونه که فرمودند از روی هوس، سرکشی و تبهکاری نبود و فرمودند تنها به انگیزه صلح در امت جدم برخاستم و می‌خواهم امر به معروف و نهی از منکر کنم به روش جد خودم و پدرم علی‌بن ابیطالب عمل نمایم ما نیز باید در روشن نگه‌داشتن مشعل فروزان هدایت امام حسین(ع) تلاش کنیم.

وی با تأکید بر اینکه متن و محتوای اصلاح خود و جامعه قرآن و سیره و روش آن باید حسینی و اهل‌بیتی باشد، گفت: باید مراقب باشیم باطن و ظاهر خالی از آثار جاهلیت، شمر و یزید زمان باشد؛ چرا که مکتب و جلسه روضه امام حسین(ع) و کشتی نجات آن حضرت آنچنان بزرگ است که به کسی نه نمی‌گوید اما باید حرمت آن را حفظ کرد.

همایش لبیک یا حسین(ع) امسال برای دومین سال با حضور مردم عاشق و دلداده خاندان عصمت و طهارت در آستان مقدس امامزاده سید حمزه(ع) کاشمر برگزار شد و شرکت‌کنندگان همنوا با مدیحه‌سرایی مداحان به سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.