قدس آنلاین: وزیرکشور گفت: موضوع تفویض اختیارات به استانداران یک ضرورت اجتناب ناپذیر است زیرا در استانها ظرفیت و منابعی وجود دارد که اگر اختیارات استانها تقویت شود و دولت و دستگاههای اجرایی بتوانند برخی از اختیارات خود را به استاندار و سایر مدیران موازی با آنها در استانها تفویض کنند یقینا امور بسیار بهتر پیش خواهد رفت.

تفویض اختیارات به استانداران ضرورتی اجتناب ناپذیر است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، رحمانی فضلی در نشست خبری خود با خبرنگاران اصفهان به برگزاری انتخابات الکترونیک اشاره کرد و گفت: تا به امروز 90 درصد فرایند انتخابات به صورت الکترونیکی انجام می شده اما قرار است در انتخابات آینده این میزان در 9 کلانشهر که بیشترین آرا مربوط به آنهاست به 100 درصد برسد، یعنی بخش اخذ و شمارش آرا کاملا الکترونیکی خواهد بود.
وزیرکشور ادامه داد: البته این امر مستلزم با نظر شورای نگهبان بوده است که تاکنون توانسته ایم در حوزه سخت افزاری انتخابات الکترونیک به توافق رسیده و در بحث نرم افزاری نیز این امر در حال بررسی از سوی کارشناسان است.
رحمانی فضلی با بیان اینکه سرعت و صحت در انتخابات الکترونیک بالاتر خواهد بود، اظهار داشت: اگر شبهه ای در هر یک از مراحل انتخابات وجود داشته باشد، بازنگری و بررسی آن در انتخابات الکترونیک آسان خواهد بود و این نوع اخذ و شمارش آرا اطمینان بیشتری را به ما می دهد.
وی به حضور و فعالیت بانوان در دستگاههای اجرایی نیز اشاره کرد و گفت: استان اصفهان به لحاظ واگذاری مسئولیت ها به بانوان جلوتر از سایر استانهاست.
وی ادامه داد: محدودیتی برای واگذاری مسئولیت ها در وزارت کشور وجود ندارد و ظرفیت پذیرش تنها عامل مهم است.
رحمانی فضلی در بخش پایانی به بررسی عملکرد استانداران و فرمانداران که مدتی است در دستور کار وزارت کشور قرار گرفته اشاره کرد  و گفت: مدیرهر دستگاه اجرایی هر زمان ادعا به تغییر کند قادر به انجام آن خواهد بود، این موضوع مرتب مورد سوال قرار می گیرد و من اعلام می کنم اگر لازم باشد حتی شب انتخابات نیز اقدام به تغییر مدیران خواهم کرد.
وزیرکشور در ادامه به رابطه دولت و شهرداریها اشاره کرد و افزود: بده و بستانهای زیادی میان دولت و شهرداریها وجود دارد و نگاه دولت به سمت تقویت شهرداریهاست به طوری که در سال 93 نسبت به سال 92 دولت تقریبا دوبرابر منابع بیشتر در اختیار شهرداریها قرار داده است.
وی افزود: در قانون بودجه سال 94 نیز میزان قابل توجهی برای شهرداریها در نظر گرفته شده است که متاسفانه به دلیل کاهش قیمت نفت، دولت با مشکل تامین منابع روبروست.
وزیر کشور با اشاره به توسعه ناوگان حمل و نقل در استانها اظهار داشت: اخیرا درخواست خرید اتوبوس و ماشین آلات را به دولت برده ایم و بخشی از منابع به خصوص در حوزه قطار شهری از طریق شهرداریها تامین خواهد شد.
رحمانی فضلی ادامه داد: در جریان سفر رییس جمهور به اصفهان نیز بودجه قابل توجهی برای مترو این شهر در نظر گرفته شد و در حال حاضر پیگیر تامین منابع مالی برای ادامه خط فعلی و سایر خطوط مترو اصفهان هستیم.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: علیرغم آنکه دولت در سال 94 از شرایط مالی مناسبی برخوردار نبوده، اما شهرداریها را فراموش نکرده است.
وزیرکشور در پاسخ به سوالی مبنی بر تفویض اختیارات به استانداران گفتموضوع اختیارات استانداران واقعا یک ضرورت است زیرا در استانها ظرفیت و منابعی وجود دارد که اگر اختیارات استانها تقویت شود و دولت و دستگاههای اجرایی بتوانند برخی از اختیارات خود را به استاندار و سایر مدیران موازی با آنها در استانها تفویض کنند یقینا امور بسیار بهتر پیش خواهد رفت.
رحمانی فضلی افزود: وزارت کشور از اینجا اعلام می کند آمادگی پذیرش مسئولیت های بیشتر به خصوص در حوزه اقتصاد را دارد؛ همچنین دولت در برنامه ششم توسعه بحث توازن و تعادل منطقه ای اختیارات استانها را مطرح کرده است.
وزیرکشور از عملکرد فرمانداران اصفهان سخن به میان آورد و افزود: عملکرد فرمانداران اصفهان متوسط رو به بالاست و با توجه به اینکه استاندار به صورت میدانی در جریان عملکردی آنها قرار دارد هر زمان نیاز به تغییر باشد اقدام خواهد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.