قدس آنلاین - ایلام: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: با احیای امر به معروف و نهی از منکر می توان پارتی بازی و وقت کشی در محیط های اداری را ریشه کن کرد.

ممانعت از پارتی بازی با امر به معروف

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی با تسلیت آغاز ماه محرم و با اشاره به شروع هفته‌ی امر به‌ معروف و نهی از منکر و با بیان اینکه گران‌فروشی، کم‌فروشی و ربا، در بازار و کم‌کاری، وقت‌کشی و پارتی‌بازی در محیط‌های اداری از مصادیق منکر است، اظهارداشت: نباید در مقابل اینگونه مسائل در جامعه بی‌تفاوت بود، بلکه همگان باید وظیفه‌ی خود در احیای امر به ‌معروف را به جا آورد.

وی با اشاره به اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر یکی از مهم‌ترین و کارآمدترین برنامه‌های فردی و اجتماعی جامعه اسلامی است که خداوند احیای آن را بعد از اقامه‌ی نماز و ادای زکات از مهم‌ترین وظایف زمامداران عنوان کرده است، افزود: ترک این فریضه موجب عذاب الهی و انحطاط جامعه‌ی اسلامی است و اگر این فریضه با همه‌ی جزئیاتش پیاده شود، جامعه‌ی ایده‌آل یعنی مدینه‌ی فاضله ایجاد می‌شود، بنابراین همه باید برای احیای آن احساس تکلیف کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان این مطلب که پیامبر (ص) تارکان امر به معروف و نهی از منکر را به ‌عنوان مؤمن ناتوان بی‌دین یاد کرده است، تأکید کرد: احیای این فریضه در محیط‌های گوناگون جلو بسیاری از مفاسد را می‌گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی احیای امربه‌معروف و نهی از منکر را در بازار موجب از بین رفتن گران‌فروشی، کم‌فروشی، ربا و احتکار و ‌در محیط اداری موجب جلوگیری از وقت‌کشی و پارتی‌بازی دانست و خاطرنشان ساخت: راه مبارزه با بدحجابی و ابتذال در جامعه امر به ‌معروف و نهی از منکر به‌ عنوان وظیفه‌ای شرعی، انقلابی و سیاسی است.

وی با اشاره به اینکه روز پیوند اولیا و مربیان بیانگر اهمیت سرنوشت دانش آموزان به‌عنوان آینده‌سازان ایران اسلامی است، یادآور شد: تربیت و تهذیب امروز دانش آموزان، شاکله‌ی شخصیتی آنان را خواهد ساخت و باید مراقب باشیم تا مبادا آموزش‌های نظام سلطه شخصیت آن‌ها را شکل دهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تأکید بر اینکه در پیاده کردن برنامه تربیتی اسلام تا نقطه‌ی مطلوب فاصله‌ داریم، تصریح کرد: باید با برنامه‌ی تربیتی تعالی‌بخش اسلام سدی محکم در برابر نفوذ فرهنگی دشمن بسازیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی با اشاره به شهادت سردار حسین همدانی و سابقه همکاری خود با آن شهید گرانقدر، افزود: سردار همدانی ابوذر زمان و مالک اشتر علی زمان بود که اخلاص، ولایتمداری و عمل به تکلیف و آمادگی برای هر میدان سختی از ویژگی‌های بارز آن شهید سعید بود.

وی با بیان اینکه دردآور است که سردارانی مانند همدانی‌ها در هزاران کیلومتر آن‌طرف‌تر از خاک جمهوری اسلامی برای ایجاد امنیت پایدار فعالیت می‌کنند و اما در داخل کشور کسانی باشند که برای ناامن کردن کشور سنگ تمام بگذارند، بیان داشت: چرا باید از این فضای امن کشور که با فداکاری و ایثارگری همدانی‌ها به‌دست‌آمده است، عده‌ای با فعالیت‌های سیاسی و عده‌ای با باندهای فساد اقتصادی دشمن را امیدوار کنند، چرا باید بعد از فساد3000 میلیارد نوبت به اختلاس‌های 12 هزار میلیارد و 850 میلیارد برسد؟ چرا درحالی‌که عده‌ای در حال ازخودگذشتگی هستند، عده‌ای در حال ساختن باندهای اقتصادی باشند، شهدایی مانند همدانی در پیشگاه خدا علیه ما حجت‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام به نقش شهید همدانی در کنترل فتنه 88 اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: امنیت تهران در فتنه‌ی 88 در اتاق فکر این سردار رقم خورد و درد دل‌ها و دلی پر از سران فتنه داشت و به دلیل عملکرد برخی از مدعیان خط امام(ره) در تشکیل خانه‌های تیمی گریه‌ها کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.