قدس آنلاین- تبریز: ستاد هماهنگی و خدمت‌رسانی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در ایام اربعین با حضور دستگاه‌های مسئول در استان آذربایجان‌شرقی با تشکیل نخستین جلسه آغاز به کار کرد.

 ستاد خدمت‌رسانی به زائران اربعین در آذربایجان‌شرقی تشکیل شد

به گزارش قد‌س آنلاین از تبریز، استاندار آذربایجان شرقی در این نشست، با اشاره به حرکت عظیم و بی‌نظیر زائران حسینی در اربعین سال گذشته، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال هم این حضور باشکوه تکرار شود، از این رو در سطح ملی هماهنگی‌هایی انجام شده است تا این رویداد عظیم به شکل سازمان‌دهی شده و با آمادگی قبلی برگزار شود.

اسماعیل جبارزاده با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای انحراف باورهای دینی مسلمانان و تشکیل گروه‌های تکفیری با هدف معرفی چهره‌ای خشن از اسلام و در نهایت جلوگیری از موج اسلام‌گرایی در دنیا، گفت: حرکت عظیم شیعیان در اربعین حسینی یک مانور سیاسی مذهبی در مقابل توطئه‌های دشمنان است.

وی با اشاره به فاجعه منا که زمینه‌ساز تبلیغات منفی دشمنان علیه اسلام و مسلمانان شد، افزود: اربعین حسینی می‌تواند در کنار مناسک حج، نمودی از وحدت مسلمین و حرکتی در مقابل اسلام‌هراسی باشد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به این که حضور میلیون‌ها زائر در اربعین سال گذشته، افزود: البته زائران حسینی در سال گذشته به دلیل بی‌برنامگی و کمبود امکانات سختی‌های زیادی متحمل شدند و امسال دولت و مسئولان مصمم شده‌اند که این مشکلات مرتفع شود.

وی به تشکیل ستاد کشوری اربعین اشاره کرد و گفت: به این ستاد پیشنهاد کرده‌ایم که مسئولیت یکی از مرزهای خروجی کشور به عراق را بر عهده بگیریم و امکاناتی برای رفاه حال زائران فراهم کنیم.

جبارزاده افزود: با توجه به ارتباط عاطفی مردم آذربایجان با مرز شلمچه و خاطراتی که از لشکر عاشورا در این سرزمین مقدس داریم، مسئولیت این مرز را تقبل می‌کنیم تا با بسیج دستگاه‌های اجرایی و مجموعه استانداری بتوانیم امکاناتی برای زائران ایجاد کنیم.

وی با اشاره به این که در سال گذشته یک‌هزار دستگاه اتوبوس برای انجام ماموریت از آذربایجان شرقی عازم مرزهای کشور شدند، افزود: اگر امکانات دستگاه‌ها را در کنار یکدیگر قرار دهیم قطعا خدمات بهتری به زوار ارایه خواهیم کرد.

دکتر جبارزاده همچنین به نحوه خدمت‌رسانی به زائران نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به این که در طرف ایران امکانات مناسبی از سوی دستگاه‌ها و خود مردم ایجاد شده است، از این رو بحث اصلی ما ایجاد امکانات رفاهی در کشور عراق است.

وی خاطرنشان کرد: استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان نیز در کنار ما خواهند بود تا بتوانیم در سریع‌ترین زمان ممکن امکانات مورد نظر را در منطقه ایجاد کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر تشکیل کمیته عملیاتی و اجرایی برای تمهید مقدمات و برآورد امکانات لازم و تهیه طرح عملیاتی در این خصوص و سامان‌دهی کمک‌های مردمی تاکید کرد.

وی از صدا و سیمای استان نیز خواست در بحث اطلاع‌رسانی از فعالیت‌های ستاد اربعین و دعوت از مردم برای کمک به این ستاد حضور فعال داشته باشد.

نجفی، شهردار تبریز هم در این نشست از آمادگی شهرداری برای اعزام ناوگان حمل و نقل عمومی برای انتقال زائران در مسیرهای مشخص شده خبر داد و گفت: در خصوص سایر امکانات نیز آماده‌ایم در کنار سایر دستگاه‌های ایفای نقش کنیم.

دانشور، رئیس ستاد استانی بازسازی عتبات عالیات نیز با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین امسال 150 هزار نفر از مرز شلمچه تردد کنند، گفت: مشکل اصلی زائران بعد از عبور از مرز و در کشور عراق است و تلاش می‌کنیم با هماهنگی‌های لازم امکاناتی را در این نقطه مرزی ایجاد کنیم.

در این نشست ترکیب کمیته عملیاتی و اجرایی ستاد خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی مشخص و مقرر شد نمایندگان تام‌الاختیار دستگاه‌های مسئول مقدمات لازم برای انجام ماموریت این ستاد را پیش‌بینی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.