فرمانده کل سپاه گفت: اکنون شاهد سازماندهی حدود ۱۰۰ هزار نفر از مردم سوریه برای مقابله با ناامنی‌ها هستیم که سردار شهید همدانی نقش بسیار مؤثری در‌ آن داشت.

۱۰۰ هزار نیروی مردمی در سوریه سازماندهی شدند/ سردار همدانی نبود خسارت‌های بیشتری در فتنه ۸۸ می‌دیدیم
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌ و گوی تلویزیونی بررسی ویژگی‌ها، خصوصیات و کارنامه عملی سردار شهید حسین همدانی،گفت: این شهید بزرگوار دارای تجربه و توانمندی بالا در سال های دفاع مقدس، مقابله با ناامنی و ناامنی‌های شهری مانند برخورد با فتنه سال 88 بود و همچنین تجربه سازماندهی نیروهای مردمی را داشت که کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که همه این توانمندی‌ها را داشته باشد.

جعفری با بیان این که سوریه با توجه به حوادث سال های اخیر در این کشور تشنه استفاده از این تجربیات و توانمندی‌ها بود، گفت: شهید همدانی با شکل‌گیری این حوادث در سوریه در حدود 4 سال پیش، داوطلبانه به این منطقه رفت و می‌دانست که تنها راه مقابله با این نوع ناامنی در کشورها سازماندهی نیروهای مردمی است.

وی خاطرنشان کرد: شاید برخی کشورها در این مواقع درپی حل موضوع،با برخوردهای خشن و فقط نظامی باشند که البته این برخوردها جواب نمی‌دهد.

فرمانده کل سپاه برای مثال به حوادث کشور مصر اشاره کرد و افزود: اگرچه در این کشور توانستند با این برخورد به صورت مقطعی حوادث را کنترل کنند اما این کنترل، یک آتش زیرخاکستر است که روزی سربلند خواهد کرد.

جعفری خاطرنشان کرد: سردار شهید همدانی برای جاانداختن نقش سازماندهی‌های مردمی به عنوان تنها راه نجات سوریه در پیش مسئولان و شخص بشاراسد نقش مهمی ایفا کرد و امروز شاهد سازماندهی حدود 100هزار نفر از مردم سوریه برای مقابله با ناامنی‌ها هستیم که سردار همدانی نقش تأثیرگذاری در‌ آن داشت.

وی با اشاره به مسئولیت شهید همدانی به عنوان جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه امام حسین (ع) اظهار داشت: این قرارگاه وظیفه آماده کردن تیپ‌ها و لشکرهای مردم‌پایه و بسیج محور را در کل کشور بر عهده دارد و راه‌اندازی گردان‌های امام حسین(ع) بسیج با مأموریت دفاعی و نظامی از دیگر وظایف این قرارگاه است که سردار همدانی در آن به خوبی عمل کرد.

فرمانده کل سپاه افزود: وقتی در سال 87 سپاه‌های استانی تشکیل شد، سردار همدانی با آنکه مسئولیت بالاتری داشتند اما فرماندهی سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ را قبول کرد.

وی ادامه داد: اداره تهران به عنوان یک کلانشهر که برای مثال جمعیتی لااقل 2برابر استانی فارس دارد و نیز مواجهه با مسائل فرهنگی‌، اجتماعی و امنیتی در آن، از اهمیت بالایی برخوردار است و باید فرمانده‌ای مقتدر،‌ قوی و باتدبیر برای آن انتخاب می‌کردیم.

جعفری با اشاره به همزمانی مسئولیت سردار همدانی در سپاه تهران بزرگ با ماجرای فتنه 88 اظهار داشت: ایشان با تدبیر، دوراندیشی، برنامه‌ریزی و اعتماد نسبت به بکارگیری نیروهای مردمی و گردان‌های امام علی (ع) توانست این فتنه را جمع کند. او در حادثه تلخ روز عاشورای آن سال، خودش در کف خیابان بود و اگر این حضور نبود و شاهد این تدبیر و برنامه‌ریزی نبودیم معلوم نبود چه خسارت‌های بیشتری به مردم و شهر تهران وارد می‌شد اما با عملکرد موفق و مدبرانه این شهید بزرگوار، ما از آن سال تاکنون با چنین مشکلاتی مواجه نشدیم.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: سردار همدانی که از این تجربه گرانقدر برخوردار بود توانست رفتار ارتش سوریه را متعادل کند و این ماندگاری امروز نظام سوری بسیار به این تغییر رفتار وابسته است که شهید همدانی نقش مهمی در آن داشت.

جعفری در پایان با اشاره به آخرین مأموریت سردار همدانی در سوریه گفت: ایشان تجربه بسیار بالایی داشت و فرماندهی جبهه سوریه درخواست استفاده مستشاری و عملیاتی ایشان را کرده بود که این مأموریت هم البته یک مأموریت موقت بود و قرار بود ایشان که با حفظ سمت قبلی به این مأموریت رفته است، بعد از انجام مأموریت به کشور بازگردد اما خواست خدا بر این بود که این شهید بزرگوار در این سن، مزد زحمات و جهاد خود را در همان جبهه‌ای که دوست داشت بگیرد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.