مجری پست‌های انتقال شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: پست ۴۰۰.۱۳۲ کیلوولت خواف که یکی از پروژه‌های بزرگ شرکت برق منطقه‌ای خراسان است، آماده بهره‌برداری شد.

پست ۴۰۰ کیلوولت خواف آماده بهره‌برداری شد
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، رضا سبزواری اظهار داشت: با تلاش فراوان کارشناسان شرکت برق منطقه‌ای خراسان در شرایط سخت سرما و گرمای شدید و بادهای دایمی و طوفان در منطقه، احداث شده است.

مجری پست‌های انتقال شرکت برق منطقه‌ای خراسان گفت: هدف از اجرای این پروژه، تأمین برق مطمئن منطقه، پایداری شبکه برق، اصلاح ولتاژ و برق‌رسانی به مشترکان بزرگ از جمله صنایع، فولاد، سنگ آهن و شهرک‌های صنعتی خواف است.

سبزواری هزینه اجرای این پست را 350 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: پست 400 کیلو ولت خواف دارای یک بی ترانس و دو بی خط در بخش 400 کیلو ولت و دارای یک بی ترانس و چهار بی خط در بخش 132کیلوولت بوده که تا هشت بی400 و 18 خط 132 کیلوولت قابل توسعه است.

وی افزود: پست 400 کیلوولت خواف در شیب طبیعی زمین و در چند سطح ساخته شده که در نوع خود بی نظیر است؛ این روش اجرا صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌های خاکبرداری و تسطیح شده است.

سبزواری در ارتباط با عملیات ساختمانی پست اظهار داشت: مساحت زمین پست 87 هزار و 500 متر مربع است که کوچکترین پست 400 کیلوولت شرکت برق منطقه‌ای خراسان محسوب می‌شود.

وی همچنین بیان داشت: 80 هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری، هزار و 200 متر دیوارکشی، هزار و 200 متر مکعب بتن‌ریزی تجهیزات 132 کیلو ولت و 2 هزار و 500 مترمکعب بتن ریزی تجهیزات 400 کیلوولت، کانال‌های کابل و احداث اتاق کنترل به مساحت 255 متر مربع از جمله اقداماتی بوده که عملیات اجرایی آن انجام شده و پروژه برق‌دار و آماده بهره‌برداری رسمی است.

طراحی پست 400 کیلوولت خواف و اجرای خط 400 کیلو ولت دو مدار تغذیه آن توسط کارشناسان شرکت برق منطقه‌ای خراسان صورت گرفته است و مشاور طرح شرکت منیران و پیمانکار اجرایی شرکت مهام شرق است.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.