۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴
کد خبر: 316620

قدس آنلاین – رها واعظی: Scott Kelly مردی آمریکایی است که رکورد حضور در فضا را شکسته است.

شکسته شدن رکورد بیش ترین زمان حضور در فضا

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، پیش از این، طولانی ترین زمانی که یک فضانورد آمریکایی در فضا ساکن بوده، 382 روز و متعلق به Mike Fincke بوده است. اکنون Scott Kelly با صرف مدت زمان 383 روز در فضا تا کنون این رکورد را شکسته است.

او همچنین تا ماه مارس 2016 به خانه بر نخواهد گشت. این چهارمین ماموریت فضایی Scott Kelly در ایستگاه بین المللی فضایی می باشد و برای آزمایش پروژه یی با عنوان آزمایش اثرات حضور در فضا بر ذهن و بدن انسان و تکمیل تحقیقات لازم ناسا برای سفر به مریخ می باشد.

از این پروژه در هفته ی گذشته به طور رسمی رونمایی شده است.

Scott Kelly در اوایل سال جاری با Mikhail Kornienko روسی به ایستگاه فضایی بین المللی سفر کرد و با حضور 342 روزه ی خود در فضا، بینش های جدیدی از چگونگی وضعیت بدن انسان در فضا و تنظیمات وزنی وی، اثرات تابش بر روی بدن، وضعیت استرس و گوشه گیری انسان در زمان طولانی اقامت در فضا، ارائه داد.

Scott Kelly برادر دو قلویی دارد که او نیز فضانورد است و مطالعات موازی بر روی وی در زمین همزمان با Scott Kelly در فضا، صورت می گیرد.

تحقیقات ایستگاه فضایی دانشمندان ناسا به درک بهتر برای چگونگی محافظت از فضانوردان، زمان حضور آن ها در اعماق فضا و در نهایت ماموریت سفر به سیاره ی سرخ مریخ کمک خواهد کرد.

Scott Kelly 51 سال دارد و نیمی از زندگی خود را در راه ماموریت های فضایی طی کرده است. وی قرار است در روز سوم ماه مارس 2016، دوباره به زمین بازگردد و بدین ترتیب، مجموعا، 522 روز را در فضا گذرانده است.

البته رکورد جهانی متعلق به فضانورد روسی، Gennady Padalka می باشد که 879 روز در فضا بوده و در طی پنج سفر متوالی به فضا صورت گرفته است.

ناسا اعلام کرده است که حدود دو هفته ی دیگر و در روز 29 ماه اکتبر، Kelly رکورد جدیدی ثبت خواهد کرد که مربوط به حضور 216 روزه ی وی به صورت متوالی در فضا می باشد. طولانی ترین حضور مداوم در فضا و ایستگاه بین المللی ناسا، تاکنون مربوط به Lopez-Alegria آمریکایی بوده است.

ناسا گزارش داده است که Kelly و Padalka و بیش از 200 نفر دیگر به ایستگاه فضایی سفر کرده اند و برای توسعه ی قابلیت های پروژه ی حضور پایدار انسان در اعماق فضا تلاش می کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.