آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، خطر نفوذ نرم دشمنان در هیات های مذهبی را جدی دانست و گفت: باید مراقب باشیم که دشمنان بنای عظیم عزاداری برای سیدالشهدا(ع) را سست یا واژگون نکنند.

 خطر نفوذ نرم دشمنان در هیات های مذهبی جدی است

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، وی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم و اعضای شورای هیات های مذهبی استان، تاکید کرد: عزاداری امام حسین(ع) بر سه پایه مداحان، خطیبان و هیات های مذهبی استوار است، بنابراین این سه گروه باید دست به دست هم دهند و در برابر آسیب ها بایستند.
آیت الله مکارم شیرازی افزود: در شرایطی زندگی می کنیم که وحدت مسلمانان از هر چیزی مهم تر است، امروز که دشمنان، شیعه ستیزی و اسلام ستیزی را بزرگ می کنند، ما باید دست به دست هم دهیم و جلوی آن ها را بگیریم.
وی گفت: رسانه های بیگانه، تصاویر و فیلم دسته های باعظمت و عزاداری باشکوه مسلمانان در ایام محرم را نشان نمی دهند و به جای آن تصاویر قمه زنی را نشان می دهند، معنای این کارشان این است که می خواهند به فرهنگ عزاداری برای سیدالشهدا(ع) ضربه بزنند.
به اعتقاد آیت الله مکارم شیرازی، برخی از افرادی که اقدام به قمه زنی می کنند از علاقه مندان امام حسین(ع) هستند که راه را اشتباه می روند، اما عده ای مامور و مزدور هستند که باید آن ها را شناسایی کرد.
وی تاکید کرد: بحمدالله آسیب های عزاداری نسبت به سال های قبل کمتر شده است ولی هنوز برخی از این آسیب ها وجود دارد و اگر مواظب نباشیم شدیدتر می شود.
این مرجع تقلید، وحدت هیات های مذهبی، خطیبان و مداحان و نیز ارائه آموزش های صحیح را دو راهکار مقابله با آسیب های عزاداری برشمرد و تصریح کرد: تشکیلات امام حسین(ع) سرمایه عظیمی است که می تواند دین و دنیا و آخرت ما را آباد کند، از این رو عزاداری برای سیدالشهدا(ع) ظرفیت مهمی است و حتی افرادی که مسلمان نیستند به دستگاه امام حسین(ع) علاقه مندند.
آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه جوانان بیشتر در معرض خطر حربه های دشمنان هستند، گفت: سعی کنید جوانان را به برنامه های هیات های مذهبی جذب کنید، منتها روی موازین حرکت کنید نه اینکه به بهانه جذب جوانان، خدای ناکرده از خط قرمزها عبور کنید.
این مرجع تقلید اضافه کرد: به مداحان سفارش کنید که هنگام مداحی ها، جوانان را به رعایت احکام، نماز، اخلاق، حلال و حرام الهی توجه بدهند.
آیت الله مکارم شیرازی در تشریح خطراتی که در زمینه منحرف کردن مجالس عزاداری وجود دارد اشاره کرد و افزود: دشمنان سعی دارند مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) را در داخل به صورت خرافی و غیرمنطقی نشان دهند و به این حربه دل بسته اند.
وی اضافه کرد: آنها معتقدند که اگر بتوانند در هیات های مذهبی و مجالس عزاداری نفوذ کنند و این محافل را به صورت خرافه نشان دهند کم کم افراد فهمیده از این مجالس فاصله می گیرند.
وی گفت: ما باید در هر دو جهت بایستیم؛ یعنی هم مراقب توطئه های سخت دشمنان باشیم و هم مواظب باشیم که از داخل نتوانند مثل موریانه این بنا را سست یا خدای ناکرده واژگون کنند.
وی به دشواری های عزاداری برای امام حسین(ع) در طول تاریخ اشاره کرد و افزود: در زمان رضاخان کسی جرات نداشت در ایام عاشورا، مجلس عزاداری برگزار کند و مردم برای عزاداری، درب اتاق ها را می بستند و پرده را پایین می افکندند و عزاداری می کردند، اما امروز عزاداری برای حضرت سیدالشهدا(ع) فراگیر شده و حتی به لبنان، لندن، آمریکا و دیگر کشورها رسیده است.
آیت الله مکارم شیرازی افزود: دشمنان فهمیدند که این نیرو و ظرفیت، مزاحم آن هاست و مادامی که چراغ عزای امام حسین(ع) روشن است، منافع نامشروع آنها در خطر است، بنابراین تصمیم گرفتند با این فرهنگ دشمنی کنند.
وی مبارزه علنی و انحراف کشاندن مجالس عزاداری را دو راهبرد دشمنان برای مقابله با فرهنگ عاشورا بیان کرد و افزود: در زمینه مبارزه علنی، به تازگی در یکی از شهرهای ایران حمله کردند و دو نفر را کشتند و در عربستان سعودی هم به یک مسجد شیعیان حمله ور شدند و تعدادی را به خاک و خون کشیدند.
در حادثه جمعه شب هفته گذشته در یکی از مناطق دزفول افرادی ناشناس به سوی یک حسینیه عزاداری تیراندازی کردند که متاسفانه دو نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.
در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گزارشی از فعالیت های انجام شده در راستای ساماندهی هیات های مذهبی ارائه کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.