قدس آنلاین- تبریز:استاندار آذربایجان شرقی ارایه نسخه عملی برای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر از سوی علما و روحانیون را خواستار شد و گفت: نقش علما در امور فرهنگی بسیار بیشتر از مسوولان اجرایی است.

لزوم ارایه نسخه عملی امر به معروف و نهی از منکر از سوی علما و روحانیون

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  اسماعیل جبارزاده ظهر امروز (یک‌شنبه) در همایش حفظ نظام و فرهنگ اسلامی، ضمن تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، گفت: دعوت به شناخت هدف واقعی نهضت عاشورا و افزایش بار علمی و تاریخی باید جزو محافل عزاداری در این ایام باشد.


وی با گرامی‌داشت هفته امر به معروف و نهی از منکر، خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی به عنوان استانی ولایت‌مدار و پیرو ائمه اطهار شناخته می‌شود و بنده از همه کسانی که در ترویج این فریضه الهی در استان نقش داشته‌اند قدردانی می‌کنم.

جبارزاده با اشاره به موادی از قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، این قانون را ملاک عمل تمام دستگاه‌ها و مردم در اجرای این فریضه دانست و گفت: ان‌شاءالله با عمل به قانون وظیفه شرعی خود را به نحو احسن انجام دهیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که اقدامات خوبی در جهت مبارزه با منکرات در استان انجام شده است، افزود: یکی از منکرات بزرگ، اعتیاد به مواد مخدر است که با تلاش نیروی انتظامی و دستگاه قضایی استان اقدامات ارزشمندی در جهت پاکسازی چهره استان از این پدیده شوم انجام گرفته است.

وی با بیان این که جمع‌آوری معتادان از سطح شهرها منجر به کاهش 70 درصدی سرقت شده است، افزود: بنا داریم تا پایان سال آذربایجان شرقی را به استانی عاری از معتاد متجاهر تبدیل کنیم.

جبارزاده همچنین با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حاکمیت نظام اسلامی به عنوان مهم‌ترین معروف، گفت: امروز این معروف در استان ما تحقق یافته و این مهم میسر نمی‌شد جز در سایه تلاش شبانه‌روزی نیروهای مسلح و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی.

وی افزود: امنیت حد نهایی ندارد و هرچه بتوانیم امنیت را بیشتر کنیم به توصیه‌های رهبری عمل کرده‌ایم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین خواستار توجه بیشتر مدیران به اقامه نماز جماعت در ادارات و شروع به موقع جلسات شد.

در این همایش از شورهای نمونه احیای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اداری و اجرایی استان قدردانی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.