مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان بر نهادینه شدن "اول ایمنی بعد کار"تاکید کرد

"اول ایمنی بعد کار" باید در جامعه نهادینه شود

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان در جلسه هم اندیشی مدیران H.S.E منطقه 2 کشور که با حضور مدیران H.S.E شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی ، یزد ، چهارمحال بختیاری ، کهگیلویه و بویراحمد ، فارس ، شیراز و اصفهان برگزار شد گفت : شرکت های آب و فاضلاب به واسطه خدمات مهم و حساسی که ارائه می دهند رعایت نکات ایمنی از سوی مسئولین امر بسیار حائز اهمیت است اجرای پروژه های آب و فاضلاب باید کاملاً به صورت ایمن دنبال شود تا حادثه ای رقم نخورد زیرا وقوع هر حادثه می تواند تبعات اقتصادی ، اجتماعی ، حقوقی و .... به همراه داشته باشد .

مهندس هاشم امینی با بیان اینکه آبفا استان اصفهان نگاه ویژه ای به واحد H.S.E دارد خاطرنشان ساخت : شرکت آبفا استان اصفهان در 5 سال گذشته باتوجه به اهمیت مقوله ایمنی چارت سازمانی خود را تغییر داده و این بخش را زیرمجموعه مدیریت عامل قرار داده تا واحد H.S.E با ارتباط مستقیم با مدیریت ارشد بتواند نکات ایمنی را به خوبی در اجرای پروژه ها رعایت نماید و این دستورالعمل تأثیر بسزایی در کاهش حوادث داشته است .

وی رعایت نکات ایمنی را از دو منظر ضروری خواند و اعلام کرد : رعایت نکات ایمنی از دو منظر درون سازمانی و برون سازمانی بسیار حائز اهمیت است .

از نظر درون سازمانی عدم رعایت نکات ایمنی موجب تحمیل خسارات مالی و جانی به شرکت می شود و از لحاظ برون سازمانی می تواند تبعات اجتماعی بسیاری را به همراه داشته باشد که اعتبار شرکت را خدشه دار نماید . به عنوان مثال عمده پروژه های شرکت آب و فاضلاب در معابر شهری انجام می گیرد و اگر در حین حفاری ترانشه ها و عملیات لوله گذاری رعایت نکات ایمنی جدی گرفته نشود احتمال وقوع حوادث برای شهروندان وجود دارد بنابراین بخش H.S.E باید با نظارت دقیق مانع از وقوع هرگونه حادثه ای شود .

مهندس هاشم امینی به استفاده از ابزار و تجهیزات ایمنی تأکید کرد و اظهار داشت : مدیران باید بدانند ابزار و تجهیزات ایمنی کاملاً کاربردی هستند و نباید دید نمایشگاهی به آنها داشت .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.