قدس آنلاین: فرمانده انتظامي خراسان شمالي گفت: آسيب‌شناسي مجالس عزاداري و آسيب‌زدايي از آنها بزرگ‌ترين خدمت به اسلام و عامل تداوم آن است.

آسيب شناسي مجالس عزاداري خدمت به اسلام است

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، سردار"عليرضا مظاهري" با تسليت فرارسيدن ماه محرم الحرام، گفت: فرهنگ عاشورا بايد در سطح جامعه تبيين شود و اين مهم با تلاش هيئت‌هاي مذهبي انجام‌پذير است.

وي تصريح کرد: روحانيون و مبلغان نقش مهمي در مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگي دارند و اميدوار هستيم همواره شاهد پرشورتر شدن اين مراسم باشيم.

فرمانده انتظامي خراسان شمالي با اشاره به فعاليت هيئت‌هاي مذهبي در زمينه‌هاي فرهنگي، اجتماعي و ... خاطرنشان کرد: هيئت‌هاي مذهبي نقش مهمي در کاهش آسيب‌هاي عزاداري و انحرافات موجود در مراسم مذهبي دارند.

سردار مظاهري همچنين ادامه داد: مجالس عزاداري در طول تاريخ منشا روشنگري و حرکت به سمت حقيقت بوده و در اين ميان ، خواسته يا ناخواسته اين مجالس با آسيب‌هايي همراه مي‌شود که عزاداري حسيني را از هدف اصلي خارج مي‌کند.

اين مقام ارشد انتظامي در ادامه بيان داشت: آسيب‌شناسي مجالس عزاداري و آسيب‌زدايي از آنها بزرگ‌ترين خدمت به اسلام و عامل تداوم آن است و در اين راستا آگاه کردن عزاداران با آسيب‌ها و راه‌هاي مبارزه با آن وظيفه‌اي است که بر عهده روحانيون و مبلغان ديني گذاشته شده است.

وي در پايان يادآور شد: حضور فعال و هماهنگ هيئت‌هاي مذهبي و استفاده از روحانيون اعزامي در مجالس و محافل عزاداري براي معرفي و بيان نقل صحيح واقعه عاشورا از مهم‌ترين راه‌هاي کاهش خرافه در آسيب‌هاي عزاداري ايام محرم است.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.