قدس انلاین- سمانه بامشاد: نشست موسیقی و جامعه به همت گروه جامعه شناسی هنر انجمن جامعه شناسی ایران دردانشگاه علوم اجتماعی تهران برگزار شد.

نشست موسیقی و جامعه  برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین در این نشست دو موضوع ِ نقد دیدگاه آدرنو از منظر موسیقی و شیوه و جایگاه مخاطب شناسی در موسیقی پاپ به بحث گذاشته شد.

کامران فلاحتی کارشناس ارشد مدیریت رسانه در مورد جایگاه مخاطب شناسی در موسیقی پاپ  گفت:مخاطب شناسی دارای سه ویژگی؛نسبی بودن ،مستمر بودن، وابسته بودن است.برای مخاطب شناسی نیازمند اصولی هستیم که در تولید محتوای ما نقش اساسی را ایفا می کنند.

وی ادامه داد: مخاطبان ما به مخاطبان منفعل،گزینشگر ، فعال ،چند وجهی در تعاریف عمومی و بر اساس مبنای در امد  تقسیم بندی می شوند.

وی ادامه داد: ویژگیهای مخاطب ها رو بر اساس : نیازها ،سلیقه ها، پس زمینه و محیط اجتماعی میزان دسترسی تقسیم بندی کرد.

کامران فلاحتی یکی از موثرترین عوامل در تداوم فروش و موفقیت در حوزه پاپ رو فعالیت در حوزه رسانه ها و بخصوص شبکه های اجتماعی دانست . زیرا باحضور اینترنت و شبکه های  مجازی دسترسی اسانتر شده و کپی برداری غیرمجاز زیادتر شده است.

وی گفت:نبود متولی مستقیم برای این سبک و عدم طراحی و نداشتن قانون جامع و فقدان نهاد صنفی و نبود سیستم کارامد را از آسیبها دانست.

پوریا رمضانیان درباره نقد دیدگاه آدرنو از نظرموسیقی مقایسه های زیادی را در دیدگاههای مختلف مورد نظر قرار داد و گفت: همین بس که در پاپ کپی رایت می تواند انجام شود ولی در موسیقی مانند بتهون کسی نمی تواند مانند ان خلق کند و کپی رایت معنا نمی یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.