قدس آنلاین- تبریز: رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهر راه‌اندازی کارخانه کمپوست اهر را ضروری برشمرد و خواستار بازگشایی مجدد آن شد و گفت: روزانه ۱۲۰ تن زباله در شهرستان تولید و غیراصولی دفع می‌شود.

کارخانه کمپوست اهر را بازگشایی کنید/ دفع غیراصولی ۱۲۰ تن زباله

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حسن جبلی‌پیما ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه روزانه بالغ بر 120 تن زباله در این شهرستان تولید می‌شود دفع غیراصولی آن را زمینه‌ای برای افزایش آلودگی‌های زیست محیطی برشمرد.

وی گفت: متأسفانه از سه سال گذشته کارخانه کمپوست شهرستان اهر به دلیل اختلاف ما بین شهرداری و سرمایه‌گذار بخش خصوصی به حالت تعطیل در آمده و این امر باعث شده طبق روال گذشته زباله‌ها در مرکز موقت زباله‌ای که توسط شهرداری در نظر گرفته شده دفن شود.

جبلی‌پیما افزود: با توجه به اینکه مرکز دفن زباله شهرداری در نزدیکی شهر قرار گرفته با وجود تلاش‌های انجام شده و نظارت بر دفن زباله، باز شائبه آلودگی وجود داشته و باید توسط شهرداری اقدام اساسی در این زمینه صورت گیرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهر اظهار امیدواری کرد، در این زمینه شهرداری و شورای اسلامی شهر اهر با همراهی و همکاری دستگاه های ذیربط جهت حل مشکلات کارخانه کمپوست اهر اقدام لازم صورت گرفته تا راه‌اندازی مجدد آن علاوه بر تولید کمپوست از زباله‌های تولیدی و استفاده از محصول نهایی آن در بخش کشاورزی قدم‌های موثری برای کاهش و جلوگیری از آلودگی محیط زیست در منطقه برداشته شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.