قدس آنلاین: نخستین جلسه ستاد علمی بیست و یکمین دوره نمایشگاه اتوکام اصفهان با حضور نمایندگان دانشگاه های اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، شهرک علمی-تحقیقاتی اصفهان، سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان و مدیران شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان در محل این شرکت برگزار شد.

خلاء سرمایه انسانی در زمینه فناوری اطلاعات ملموس است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، رویکرد و هدف اصلی این ستاد، همکاری نزدیک با دانشگاه ها در راستای دغدغه همیشگی ضعف ارتباط صنعت و دانشگاه است.   

نایب رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان در این جلسه گفت: در حال حاضر در استان اصفهان در حدود 4500 دانشجوی رشته فناوری اطلاعات وجود دارد که در شاخه های مختلف در حال تحصیل اند و با احتساب این که زمان فراغت از تحصیل هر یک از این دانشجویان، چهار سال به طول می انجامد، هر سال نزدیک به یک هزار دانشجوی آی تی فارغ التحصیل می شوند. 

مهدی پی سپار، با بیان این که این دانشجویان نیاز بازار را نمی شناسند، اظهار داشت: متأسفانه بخشی از این دانشجویان نیز که مهارت و استعداد کافی دارند، به سمت پایتخت و یا خارج از کشور مهاجرت می کنند و به همین دلیل است که خلأ سرمایه انسانی در زمینه فناوری اطلاعات ملموس است.

وی با تأکید بر این که اغلب این فارغ التحصیلان، دانش کافی برای ورود به بازار کار نداشته و دانش آن ها در حد تئوری های غیر کاربردی است، بیان داشت: نمایشگاه اتوکام فرصتی است تا با ایجاد ارتباط دو سویه میان صنعت و دانشگاه، توانمندی های دو بخش را به یکدیگر نزدیک کنیم. 

نایب رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان با بیان این که شرکت نمایشگاه اصفهان برای اولین بار ایجاد پاویون صنعت را در این نمایشگاه پیش بینی کرده است، گفت: در این پاویون صنایع مختلف حضور یافته و نیازهای خود در حوزه آی تی را اعلام می کنند. البته برای سال اول انتظار استقبال بالایی از این حرکت نداریم اما امیدواریم با اتکا به ایده های دانشجویان و فعالان این صنعت بتوانیم، از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای ارتقای صنایع کشور کمک بگیریم.  

در این جلسه همچنین دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان گفت: هدف از تشکیل ستاد علمی نمایشگاه، افزایش بار علمی نمایشگاه اتوکام در این دوره است.

سید مرتضی میرعظیمی با اشاره به فاصله واقعی ما با دولت الکترونیک، افزود: بهترین مکان برای بروز دستاوردها و ایده های دانش بنیان برای نهادهایی چون دانشگاه ها و شهرک های علمی-تحقیقاتی نمایشگاه ها است.

وی به تلاش شرکت نمایشگاه ها و سازمان نظام صنفی رایانه ای استان برای جلب حضور فعال استان ها و دعوت از مدعوین تأثیرگذار کشوری اشاره کرد و با بیان این که خوشبختانه شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان با نگاه غیر تجاری به موضوعات نمایشگاهی، زمینه افزایش سطح کیفی آن ها را فراهم می سازد، گفت: از دانشگاه ها و صنایع توقع داریم با حضور فعال در پاویون نوآوری ها و پاویون صنعت که امسال در این نمایشگاه تشکیل می شود، از این فرصت و بستر فراهم شده استفاده کنند.   

در این جلسه، بر مواردی چون استفاده از دانشجویان، اساتید و فارغ التحصیلان برای پویا تر ساختن فضای غرفه ها، اطلاع رسانی تخصصی، تنظیم برنامه حضور اساتید و سخنرانی در غرفه ها، استفاده از ظرفیت مراکز رشد مستقر در دانشگاه ها، حضور فعال دفترهای انجمن علمی دانشگاه ها، اعلام اولویت های پژوهشی صنایع در فضای نمایشگاه، ارزیابی فعالیت های تجاری قبل از طرح در نمایشگاه و بخش بندی نمایشگاه، تأکید شد. بیست و یکمین نمایشگاه تخصصی کامپیوتر و اتوماسیون اداری اصفهان 19 تا 23 آبان ماه در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان برگزار می شود.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.