قدس آنلاین:استاندار خراسان شمالی گفت:تمام مدیران دستگاه های اجرایی باید تلاش کنند تا امربه معروف و نهی از منکر را در جامعه تبدیل به فرهنگ کاری کنند.

امربه معروف و نهی از منکر را باید تبدیل به فرهنگ کاری کرد

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، سید علی اکبر پرویزی در مراسم نکوداشت فعالان عرصه امربه معروف و نهی از منکر اظهار داشت:اگر دستگاه های اجرایی در برنامه های کاری خود موضوع امربه معروف و نهی از منکر را عملیاتی کنند وبخش عمده اصل امربه معروف را اجرا کنند و قطعا از بخش منکرات نیز دور خواهیم شد بنابراین باید این مساله تبدیل به فرهنگ کاری شود.

وی اضافه کرد:اگر قرار است جامعه اصلاح شود باید  مسوولین، ائمه جمعه، کارکنان و مدیران دستگاه های اجرایی که مسولیت خدمت به مردم را دارند موضوع امربه معروف و نهی از منکر را در راس امور خود قرار دهند.
وی افزود: ما مسوولین به عنوان ناظرین دستگاه های اجرایی وظیفه سنگین تری را در حوزه امربه معروف و نهی از منکر داریم چرا که نباید خود را بی نیاز از این موضوع بدانیم بلکه در گام نخست باید اول از خودمان امربه معروف و نهی از منکر را شروع کنیم.
وی ادامه داد:اگر امربه معروف و نهی از منکر را از خودمان آغاز کنیم در این صورتمی توان سیستم اداری را اصلاح و به سمت جامعه ای سالم که مورد نظر مقام معظم رهبری و شهدا است پیش رفت.
پرویزی خاطرنشان کرد:نمی توان رفتاری دوگانه داشت و سپس خودمان توصیه به امر به معروف و نهی از منکر کرد همه ما باید بدانیم که رفتارها در سیستم اداری باید صادقانه باشد.
وی تصریح کرد:اگر آمران به معروف و ناهیان از منکر در این حوزه خطا کنند باید پرونده امربه معروف و نهی از منکر را در جامعه بست و نمی توان برخلاف آنچه که می گوییم عمل کنیم چرا که نظام اداری از هم پاشیده خواهد شد.
پرویزی اظهار داشت:اگر بتوانیم معروف در جامعه اسلامی را نهادینه کنیم زشتی ها و پلیدی ها پاک خواهد شد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.