روابط عمومي اداره كل دامپزشكي با صدور اطلاعيه اي ضمن تسليت ايام عزاداري سرور و سالار شهيدان، حضرت اباعبدا...الحسين علیه السلام، نسبت به ذبح دام در معابر عمومي در روزهاي تاسوعا و عاشوراي حسيني هــشـدار داد.

توصيه مهم اداره كل دامپزشكي خراسان رضوي به عزاداران حسيني

به گزارش قدس آنلاین، در اين اطلاعيه آمده است: با توجه به ذبح دام از سوي هيئت هاي عزاداري و برخي از شهروندان در روزهاي تاسوعا و عاشوراي حسيني و انجام قرباني برای اطعام عزاداران در مساجد و تكايا بدینوسیله تاکید مي‌گردد به جهت حفظ بهداشت عمومي و پيشگيري از ابتلاي به بيماري‌هاي مهلك و خطرناك مشترك بين انسان و دام از جمله بيماري‌هاي تب كريمه كنگو، سياه زخم و ... و نيز جلوگيري از آلودگي هاي زيست محيطي، ضروری است عزاداران از هرگونه كشتار دام در معابر عمومي خودداري نمايند.

روابط عمومي دامپزشكي استان ضمن تاكيد بر مخاطره آميز بودن كشتار دام در معابر و مساجد و تكايا از نظر بهداشتي، از خيرين و مسئولين هيئت‌هاي مذهبي نيز خواست تا گوشت مورد نياز خود را از قبل از تعطيلات تاسوعا و عاشورا از كشتارگاه‌ها و مراكز مجاز تحت نظارت دامپزشكي تهيه نموده و جهت انجام كشتار نذري فقط به كشتارگاه‌ها مراجعه نمايند که بر اساس هماهنگی های بعمل آمده با این مراکز، کشیک فعال در کشتارگاه های دام استان جهت ذبح دام فعال است.

در ادامه اين اطلاعيه آمده است: كشتار دام تحت هر شرايطي در سطح شهر ممنوع بوده و برابر ماده 688 قانون مجازات اسلامی با متخلفين برخورد قانوني صورت مي‌پذيرد.

روابط عمومي این اداره كل، با اشاره به پيش‌بيني تمهيدات لازم براي كنترل و نظارت شرعی بر كشتار دام در ايام مذكور، گفت: طي روزهاي تاسوعا و عاشوراي حسيني، اكيپ‌هاي بهداشتي دامپزشكي در سطح تمامي شبكه هاي دامپزشکی شهرستان‌ها به حالت آماده باش و فعال بوده و آماده پاسخ گويي به سئوال ها، ابهام ها و رسيدگي به گزارش هاي مردمي است و شهروندان مي توانند در مشهد با شماره تلفن‌هاي 75-35-37250025 و در شهرستان‌ها با شبكه دامپزشكي شهرستان تماس حاصل نمايند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.