معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: مرحله دوم اجرای طرح شیوع شناسی اعتیاد در این استان رضوی آغاز شد.

اجرای طرح شیوع شناسی اعتیاد در خراسان رضوی
به گزارش قدس آنلاین، مریم رضایی در گفت و گو با ایرنا افزود: اجرای مرحله دوم این طرح به مدت یک ماه ادامه دارد.

وی گفت: مرحله نخست طرح ابتدای تابستان در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور اجرا و نتایج آن به مرکز اعلام شده است.
معاون اداره کل بهزیستی خراسان رضوی افزود: سال 1390 آخرین طرح شیوع شناسی اعتیاد توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد این استان اجرا شد که بر اساس آن 2،65 درصد جمعیت خراسان رضوی به مواد مخدر اعتیاد داشتند لذا این خطه جزو استانهای با درصد شیوع متوسط اعتیاد است.
وی ادامه داد: در قالب این طرح کشوری 150 خوشه و بلوک در خراسان رضوی به صورت اتفاقی انتخاب و اعلام شده است که پرسشگران از سوی سازمان بهزیستی به ساکنان این مناطق مراجعه می کنند.
دکتر رضایی گفت: پرسشگران با فرم پرسشگری به همراه کارت شناسایی در هماهنگی با ستاد مبارزه با مواد مخدر به منازل مراجعه و اقدام به پرکردن پرسشنامه های می کنند.
وی افزود: پرسشها غیرمستقیم، استاندارد و کدگذاری شده لذا بی نام هستند و سئوال شوندگان بدون هیچ مشکلی به پرسشها پاسخ می دهند.
معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: خوشه ها و بلوکها به صورت اتفاقی و بر اساس نقشه پراگندگی استان از سوی مرکز اعلام شده اند.
وی گفت: خراسان رضوی سرگروه و ناظر اجرای این طرح در چهار استان خراسان جنوبی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و سمنان است.
رضایی افزود: در این چارچوب هر استان یک گروه اجرای طرح و سمنان دارای دو گروه و تعداد پرسشنامه ها در همه استانها 150 فرم پرسشگری و تنها در سمنان تعداد فرمها 300 برگ است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.