قدس آنلاین: هر گاه تو را نزد خدای متعال حاجتی بود، پس در هر مکانی که هستی .... را بخوان و از پروردگار خویش حاجتت را بخواه، زیرا برآورده و مستجاب خواهد شد.

عملی ساده برای اجابت دعا در هر موقعیت و مکان

به گزارش قدس آنلاین، زیارت عاشورا یکی از بهترین راه های زیارت امام حسین (ع) از راه دور و نزدیک است و علاوه بر تاکید نسبت به آن، برکات و آثار خواص خاص آن نیز در روایات معصومان علیهم السلام و نیز کلام بزرگان تصریح شده است.

علقمه بن محمد حضرمی از امام باقر (ع) حدیثی را نقل کرده و مضمونش چنین است که امام (ع) فرمودند: «هر کس امام حسین (ع) را با این زیارت (زیارت عاشورا) زیارت کند خداوند متعال صدهزار هزار درجه به او بدهد و مثل کسی باشد که با امام حسین (ع) شهید شده باشد و از آن روزی که امام حسین (ع) شهید شده و هر پیغمبر و رسولی و هر کس که آن حضرت (ع) را زیارت کرده، خداوند ثواب همه آنها را در نامه اعمال او بنویسد.»

صفوان نیز می گوید: امام صادق (ع) به من فرمودند: «بر خواندن این زیارت (عاشورا) مواظبت کن. پس به درستی که من، ضامن قبولی زیارت کسی هستم که از دور و نزدیک، این زیارت را بخواند، که سعی او مشکور باشد، سلام او به آن حضرت (ع) برسد و محجوب نماند و حاجت او از طرف خدا برآورده شود و به هر چه که خواهد برسد و خدا او را نومید نگرداند.»

وی همچنین می گوید: صفوان گوید: حضرت صادق (ع) به من فرمودند: «ای صفوان! هر گاه تو را نزد خدای متعال حاجتی بود، پس زیارت کن ابا عبدالله حسین علیه السلام را به این زیارت، در هر مکانی که هستی و بخوان دعای بعد از آن را و از پروردگار خویش حاجتت را بخواه، زیرا برآورده و مستجاب خواهد شد. خداوند متعال در وعده ای که به رسول خود داده، خلاف نفرموده است.»

شیخ عباس قمی، در مفاتیح الجنان از امام صادق (ع) نقل می کند که آن حضرت (ع) از پدر بزرگوارش (ع) و ایشان از اجداد طاهرینش علیهم السلام و آنان از پیامبر اکرم (ص) و آن حضرت (ص) از جبرئیل و جبرئیل از خداوند متعال نقل می کنند که: «حضرت احدیت به ذات مقدس خود قسم خورده که هر کس امام حسین(ع) را با این زیارت، از دور یا نزدیک زیارت کند، زیارت او را می پذیرم و خواهش و حاجت او را برآورده می کنم و فوز به بهشت و آزادی از جهنم را به او عطا می کنم و شفاعت او را در حق هر کس که بخواهد قبول می نمایم»

عالم جلیل، شیخ عبدالهادی حائری مازندرانی از والد خود (حاجی ملا ابوالحسن) نقل کرده است که من حاج میرزا علی نقی طباطبایی را بعد از رحلتش در خواب دیدم و به او گفتم: آیا آرزویی داری؟ گفت: یک آرزو دارم و آن این است که چرا در دنیا هر روز «زیارت عاشورا» نخواندم.

رسم سیّد این بود که در تمام دهه ی اول محرم، زیارت عاشورا می خواند، ولی بعد از مرگ، افسوس می خورد که چرا در تمام ایام سال، موفق به این زیارت نبوده است.

منابع:

مفاتیح الجنان

بحارالانوار

زیارت عاشورا و آثار شگفت آن

انتهای خبر/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.