قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

از "معمای ال نینو" و "غلط اضافه آل سعود" تا "تلگرام فیلتر می شود؟"

 

معمای ال نینو

روزنامه "قدس" با بیان اینکه "کارشناسان هواشناسی، پیش بینی وزیر نیرو را درباره «ال نینو» در ایران درست نمی دانند؛ در تیتر یک خود نوشت: "خبرهای ضد و نقیض از «زمستان سخت»94"

روزنامه "جام جم" هم در تیتر یک خود نوشت: "معمای ال نینو"؛ در این روزنامه می خوانیم:

وزارت نیرو: احتمال وقوع زمستان بسیار سرد و رخداد ال نینو قوی در ماه های آبان و آذر و بارش های زیاد و وقوع سیل جدید در کشور وجود دارد.

سازمان هواشناسی: نمی دانیم نامه وزارت نیرو و سازمان مدیریت بحران درباره ال نینو بر اساس چه اطلاعاتی نوشته شده است.

***

بسته خروج از رکود حرکت از چاله به چاه!

روزنامه "کیهان" به آسیب شناسی از طرح اقتصادی دولت پرداخته است. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "بسته خروج از رکود حرکت از چاله به چاه!"

در بخشی از این گزارش می خوانیم: "مقامات دولت روحانی طی 2 سال اخیر به طور مکرر عنوان می‌کردند در صورت توافق هسته‌ای گشایش اقتصادی در کشور ایجاد می‌شود و با رفع تحریم‌ها رونق به صنعت بازمی‌گردد اما حالا که توافق کذایی به مرحله اجرایی رسیده و اصطلاحا برجام به فرجام رسیده است آقایان دولتی بدون اشاره به گفته‌های قبلی خویش بسته خروج از رکود ارائه می‌کنند. نکته دیگری که از نظر کارشناسان اقتصادی درباره این بسته مطرح است اینکه مگر رئيس‌جمهور شهریور ماه سال گذشته خبر از خروج از رکود و فرا رسیدن دوره رونق را نداده بود پس چرا مهر ماه امسال مجددا مقامات دولت فعلی از بسته خروج از رکود رونمایی می‌کنند."

روزنامه "همشهری" نیز به نقل از "سخنگوی دولت" می نویسد: "ماه گذشته مجبور شدیم 500میلیارد تومان از خزانه برای توزیع یارانه ها برداشت کنیم" در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "یارانه پردرآمدها خزانه را خالی کرد"

***

غلط اضافه آل سعود

روزنامه "وطن امروز" به نقل از "عادل الجبیر" نوشت: "با تمام ابزارهای سیاسی، اقتصادی و نظامی با ایران مقابله می کنیم"، این روزنامه همچنین می نویسد: "مخالفت عربستان با وساطت آلمانی ها برای بهبود مناسبات با ایران باز هم بی نتیجه بودن دیپلماسی لبخند به سعودی را اثبات کرد"

روزنامه "کائنات" نیز در تیتر یک خود از "واکنش افخم به اظهارات عادل الجبیر" نوشته است. در این روزنامه می خوانیم: "عربستان صلاحیت سخن گفتن درباره نقش منطقه ای ایران را ندارد"

روزنامه "سیاست روز" نیز در شماره امروز خود "سرمقاله"ای دارد با تیتر "غلط اضافه آل سعود"؛ در بخشی از این سرمقاله می خوانیم: "با آل‌سعود بايد رك و پوست‌كنده حرف زد. سخن حق و سنجيده به گوش اين رژيم زبان‌نفهم نمي‌رود. گنده‌تر از دهانش حرف مي‌زند. يا نمي‌داند طرفش كيست يا اين كه خودش را به آن راه زده يا شايد هم يابو برش داشته كه اينگونه سخن مي‌گويد عليه ايران؛ اين رژيم با ايران سر جنگ دارد. خيالي نيست! اين گوي اين ميدان، وارد ميدان شو تا بفهمي آنچه را كه نمي‌فهمي. ما تاكنون صبوري كرده‌ايم و خويشتنداري وگرنه كارمان را خوب بلديم. مي‌فهمانيمتان!"

روزنامه "سیاست روز" همچنین با بیان اینکه "کارشناسان تهدید به جنگ ایران توسط وزیر خارجه سعودی را فاقد ارزش تجزیه و تحلیل دانستند" در تیتر خود نوشت: "گنده گویی عقب افتاده ها"

***

رکن آبادی زنده است؟

روزنامه "هفت صبح" در شماره امروز خود از "فرضیات جدید درباره سفیر سابق ایران در لبنان که در فاجعه منا مفقود شده است" نوشت. در تیتر این روزنامه می خوانیم: "دیپلمات رکن آبادی زنده است؟"

روزنامه "قانون" از "ابهام تازه در سرنوشت دیپلمات" نوشته است. این روزنامه همچنین به طرح این پرسش پرداخته است: "رکن آبادی از بیمارستان به بعد مفقود شده است؟"

روزنامه "عصرایرانیان" هم نوشت: "تشریح آخرین وضعیت دیپلمات ایرانی از سوی بروجردی: رکن آبادی زنده است؟"

***

تلگرام فیلتر می شود؟

هر چند روزنامه "هفت صبح" با بیان اینکه "بیانیه دیروز «گرداب» ناقوس مرگ پیام رسان پرطرفدار این روزها را به صدا درآورده" در تیتر یک خود نوشته است: "تلگرام همین پنج روز و شش باشد ..."

اما روزنامه "آفتاب یزد" به نقل از "مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران" نوشت: "تا آخر عمر این دولت تلگرام فیلتر نمی شود"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.