قدس آنلاین یزد - معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد گفت : یک‌هزار و ۱۹۴ دانش‌آموخته دانشگاه یزد در آزمون ورودی کارشناسی ارشد ۹۴ در این دانشگاه و دیگر دانشگاه‌های کشور پذیرفته شدند

بیش از یک‌هزار دانش‌آموخته دانشگاه یزد در مقاطع کارشناسی ارشد ۹۴ پذیرفته شدند

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، دکتر قاسم برید لقمانی با اشاره به اینکه این شاخص در سال تحصیلی گذشته یک‌هزار و ۱۵۱ نفر بوده است اظهار داشت : در دانشکده ادبیات در مجموع ۷۸ نفر در کنکور ارشد ۹۴ پذیرفته شدند که تعداد پذیرفته‌شدگان نسبت به سال ۹۳، ۵ نفر کاهش داشته است.

 وی افزود: تعداد قبول‌شدگان دانشکده اقتصاد، مدیریت و حسابداری در مجموع ۱۰۰ نفر بوده که نسبت به سال قبل از آن ۱۹ نفر افزایش داشته است.

این مسئول تصریح کرد: تعداد قبول‌شدگان دانشکده برق و کامپیوتر در مجموع ۱۲۳ نفر بوده که این تعداد در سال گذشته ۹۱ نفر اعلام شده است و در دانشکده ریاضی نیز ۹۳ نفر پذیرفته شدند که پنج‌نفر افزایش داشته است.

دکتر لقمانی در خصوص آمار دانشکده‌های علوم پایه و علوم اجتماعی گفت: در دانشکده علوم پایه نیز ۸۸ نفر پذیرش شدند که با افزایش ۱۴ نفری نسبت به پارسال روبرو بوده است و دانشکده علوم اجتماعی نیز پذیرای ۳۳ نفر بوده و این در حالیست که این تعداد در سال گذشته ۳۱ نفر بوده است.

وی خاطرنشان ساخت : در دانشکده علوم انسانی نیز ۱۶۶ نفر به مقطع کارشناسی ارشد راه یافتند که تعداد قبول‌شدگان نسبت به پارسال ۲۱ نفر کاهش داشته است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی  افزود: در دانشکده فنی و مهندسی ۲۲۷ نفر قبول شدند که نسبت به کنکور سال ۹۳، یک نفر بیشتر بوده است و در دانشکده فیزیک ۶۹ نفر پذیرفته شدند که نسبت به سال گذشته تغییری نداشته و همچنین در دانشکده معدن و متالورژی نیز در مجموع ۸۷ نفر پذیرفته شدند که سال گذشته این تعداد ۹۹ نفر بوده است.

دکتر لقمانی آمار دانشکده معماری را ۵۴ نفر اعلام کرد که این تعداد در سال گذشته ۳۳ نفر بوده است و همچنین در دانشکده منابع طبیعی و کویرشناسی هم در مجموع ۷۶ نفر قبول شدند که این تعداد در سال قبل از آن ۸۹ نفر بوده است

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.