قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌شرقی از اجرای هزار و ۵۴۰ طرح اشتغال با اعتباری بالغ بر ۱۶۶ میلیارد ریال توسط این نهاد در شش ماهه اول سال‌جاری خبر داد.

ااجرای هزار و ۵۴۰ طرح اشتغال توسط کمیته امداد آذربایجان‌شرقی در ۶ ماهه اول ۹۴

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حسین دشتی اظهار داشت: از این تعداد 579 طرح از محل اعتبارات امدادی، 953 طرح از محل تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌ها و 7 طرح نیز از محل صندوق توسعه ملی بوده است.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح‌های اشتغال 48 میلیارد ریال از محل اعتبارات امدادی و 115 میلیارد ریال از طریق تسهیلات بانکی هزینه شده است، ادامه داد: طرح‌های اشتغال اجرا شده شامل 219 طرح کارانگیزی، 289 طرح توان‌افزایی، 1032 طرح خودکفائی و 54 طرح تبدیلی است.

دشتی خاطرنشان کرد: از مجموع طرح‌های اجرا شده 45 طرح در بخش کشاورزی، 608 طرح در دامپروری، 342 طرح در صنایع دستی و 545 طرح نیز در بخش خدمات هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: نزدیک به 37 هزار طرح اشتغال فعال تحت نظارت بازرسان این نهاد در بخش کشاورزی، دامپروری، شیلات، صنایع دستی و خدمات وجود دارد.

دشتی رویکرد این نهاد را توانمندسازی و خودکفائی مددجویان عنوان کرد و اظهار داشت: با اجرای طرح‌های خود اشتغالی و اشتغالزائی برای خانوارهای مددجویان زمینه برای خودکفائی آنها فراهم می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه امسال 2 هزار و 500 خانوار به خودکفائی رسیده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده‌اند، تصریح کرد: هدف کمیته امداد به کارگیری روش‌های مؤثر و کارآمد با حفظ کرامت‌، عزت و استقلال اقتصادی مددجویان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.