۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۸
کد خبر: 317581

قدس انلاین: یکی از اعمالی که برای آن ثواب و پاداش فراوانی ذکر شده است، عزاداری برای امام حسین (ع) می باشد.

قطره اشکی که پاداش آن بهشت است!

به گزارش قدس انلاین، در این باره ابی عماره روایت می کند که امام صادق (ع) فرمودند: ای اباعماره؛ درباره حسین (ع) برای من شعری بخوان. پس من شروع به خواندن نمودم و امام مشغول به گریه شدند و بعد از آن فرمودند: هر که نوحه ای بر حسین (ع) بخواند و پنجاه نفر را به واسطه آن بگریاند، مستحق بهشت است و هر کس ده نفر را بگریاند، مستحق بهشت است و هر کس یک نفر را بگریاند، مستحق بهشت است و هر کس نوحه بخواند و تنها خود او بگرید، مستحق بهشت است.

 همچنین این امام همام بیان داشته اند: کسی که درباره ی حسین (ع) بیت شعری بنویسد و بواسطه ی آن اشک از چشمانش جاری گردد و ده نفر را بگریاند، خود او و آن ها اهل بهشت هستند و چنانچه نه نفر را بگریاند خودش و آن ها مستحق بهشت می باشند و امام صادق (ع) تا آنجا ادامه دادند که فرمودند: کسی که شعری درباره ی امام حسین (ع) بنویسد (بخواند) و تنها خود را به صورت گریه کننده درآورد، اهل بهشت می باشد.

علاوه بر این حضرت محمد (ص) به دختر خویش فرمودند: ای فاطمه؛ زنان امت من برای زنان خاندان من می گریند و مردانشان برای مردان اهل بیت من گریه می کنند و در هر سال مراسم عزا و ماتم را تکرار می نمایند و چون روز قیامت شود، تو شفاعت زنان آنان را می نمایی و من شفاعت مردانشان را و هر کس از آنان که بر مصیبت های حسین (ع) گریسته باشد را رهسپار بهشت می نماییم و ای فاطمه؛ هر چشمی در روز قیامت گریان است جز آن چشمی که بر مصیبت های حسین (ع) گریسته باشد.

علاوه بر این امام صادق (ع) فرموده اند: کسی که نام حسین (ع) نزدش برده شود و از دیدگانش به اندازه ی بال مگسی اشک جاری شود، پاداش او با خداست و خداوند با داخل نمودن او به بهشت خوشحالش می نماید.

منابع:

1- علامه مجلسی، بحارالانوار، ج 44: 282، 289، 291- 292.

2- رسولی محلاتی، راهنمای بهشت: 62، 64، 87- 88.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیدسعید IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    0 0
    آن اشکی پاداشش بهشت است وبه مقام اشک حسینی میرسد که برای شما عملکرد بیافریند! در مجالس محرم و صفر,اشک های حسینی که صاحبانی با عملکردهای یزیدی دارند را به بهشت نمیبرد! گرانفروشی ؛دروغگویی؛ریا کاری؛دستبرد به بیت المال؛وامثالهم از عملکردهای یزیدیست که باید در پس اشک های محرم و صفر از خود دور کنید تا شفاعت یابید!