شاهرخ ایرانی: شاید از نظر شما برانکو ایوانکویچ یک مربی هیجانی نباشد و چون چهره آرامی دارد، می‌تواند خیلی ها را ببخشد،...

 چه کسانی برانکو را عصبانی کردند؟

اما مربی کروات سرخپوشان گاهی بدجوری عصبانی می‌شود و رفتارهایی از خود بروز می‌دهد که عصبانیتش را به اثبات می‌رسد. آیا می‌خواهید این موضوع را بدانید که برانکو از ابتدای حضورش در پرسپولیس تا به حال از دست چه کسانی عصبانی شده؟ این مطلب را تا پایان بخوانید تا بدانید چرا، چگونه و از چه کسانی عصبانی شده است:

      دستیاران درخشان روی اعصاب برانکو

وقتی او به پرسپولیس آمد، اولین افرادی که برانکو را آزار می‌دادند، دستیاران حمید درخشان، سرمربی قبلی سرخپوشان بودند. نادر باقری، مربی دروازه‌بان‌ها و علیرضا‌امامی فر که علاقه زیادی داشتند با برانکو هم کار کنند، اما این مربی کروات تلاش زیادی داشت تا هر طور شده از دست این دو مربی ایرانی خلاص شود. ایوانکویچ به قدری از آمد و رفت های این دو دستیار ایرانی به محل تمرین و اردوی پرسپولیس شاکی بود که سرانجام یکبار گوشی تلفن را برداشت و از طریق رضا چلنگر به محمدحسین نژادفلاح قائم مقام وقت باشگاه پیام داد دیگر این دو نفر را به محل تمرین نفرستند.

      من شما را نمی خواهم، تمام!

نفر بعدی، حسین عبدی بود. عبدی انتظار داشت در کادرفنی باقی بماند و اصلاً شاکی بود که چرا باشگاه پرسپولیس به دنبال جذب سرمربی دیگری یعنی برانکو رفته؛ چون خودش به تنهایی می‌توانست تیم را مدیریت و هدایت کند. وقتی برانکو این مسایل را متوجه شد، خیلی راحت با عبدی جلسه گذاشت و به او گفت: «من شما را نمی خواهم، تمام!» البته عبدی بی خیال ماجرا نشد و فردای آن روز به محل تمرین برگشت. برانکو نیز برای آنکه عصبانیتش را نشان دهد، سوت را به دست عبدی داد و از او خواست تا برای هدایت بازیکنان، به منتهی الیه سمت راست زمین تمرین پرسپولیس برود. سپس بازیکنان را جمع کرد و به آنها گفت: «هیچ بازیکنی حق ندارد به سمتی که حسین عبدی ایستاده برود.» بعد از تمرین، هم عبدی عصبانی بود و هم برانکو، اما بدون هیچ درگیری، راه این دو از یکدیگر جدا شد. البته عبدی چند ماه بعد به عنوان عضو هیأت مدیره پرسپولیس معرفی شد تا بار دیگر سبب عصبانیت برانکو شود.

      تو به درد فوتبال نمی خوری

سومین نفر، یک برزیلی بود به نام ژوزف تادئو؛ بازیکنی که حضورش در پرسپولیس، حرف و حدیث های زیادی در بر داشت. این بازیکن وقتی 10 کیلوگرم اضافه وزن داشت، با باشگاه پرسپولیس قرارداد بست و بعدها گفتند، دلال او 80 هزار دلار به جیب زده تا این بازیکن را به پرسپولیس بیاورد. برانکو وقتی در همان روزهای اول فهمید تادئو از نظر فنی، هیچ نقطه قوتی ندارد، او را به گوشه ای از زمین تمرین تیم برد و به تادئو گفت: «تو به درد فوتبال نمی خوری، بهتر نیست ورزش بوکس را انتخاب کنی؟»

       صادقیان را نبینم

پیام صادقیان، هافبک آینده داری به نظر می‌رسید، اما آن قدر حاشیه درست کرد که از چشم خیلی ها افتاد. او به خاطر حاشیه هایش، اعصاب کریم باقری را خرد کرد تا آقاکریم شخصاً به تأدیب این بازیکن جوان بپردازد. پس از باقری، برانکو وارد عمل شد و برای همیشه صادقیان را کنار گذاشت. او به کسانی که تلاش می‌کردند پیام را به تمرین برگردانند این طور پاسخ می‌داد: «صادقیان را اینجا در درفشی فر نبینم.»

بتازگی هم کمیته داوران و کمیته انضباطی با آرای خود حسابی سوهان روح برانکو شده اند و صدای او را درآورده اند، به اندازه‌ای که دیگر گاهی چهره ای برافروخته و عصبانی از مردی می‌بینیم که به خونسردی شهره عام و خاص بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.