دادستان کل کشور با اشاره به حادثه منا گفت: عربستان به دنبال لاپوشانی حادثه منا است.

عربستان به دنبال لاپوشانی حادثه منا است
 حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جمع عزاداران زنجانی در حسینیه اعظم زنجان اظهار کرد: عاشورا رمز تحول و تمدن اسلامی است و از آدم تا خاتم در مورد ابا عبدالله الحسین (ع) سخن گفته‌اند، چرا که عاشورا یک درس بزرگ برای همگان است.

وی با بیان اینکه پس از وقوع واقعه عاشورا نیز همه ائمه معصومان (ع) تاکید بر این داشتند که این واقعه باید حفظ شود، افزود: پس از عاشورا بسیار تلاش شد که عاشورا، عاشورا باقی مانده و در متن زندگی مردم قرار گیرد.

دادستان کل کشور با اشاره به عظمت واقعه عاشورا اضافه کرد: امام علی (ع) و حضرت محمد (ص) با همه عظمتی که داشتند، اربعین ندارند، ولی امام حسین (ع) اربعین دارد، چرا که این رخداد یک واقعه بزرگ دینی بود.

این مسئول با بیان اینکه همه تلاش دشمن این است که نامی از عاشورا باقی نماند، گفت: با وجود این تلاش‌ها عظمت امام حسین (ع) تا حدی است که در هر ذکر یادی از ایشان گفته می‌شود و عاشورا هیچگاه از بین نخواهد رفت.

رئیسی با بیان اینکه بهترین زمان‌ها پیوند خورده با عاشورا است، گفت: عاشورا درس بزرگی داشت که همگان باید از آن درس بگیرند.

وی با اشاره به تلاش بزرگان دین برای باقی ماندن دین و تلاش دشمنان برای از بین بردن آن اضافه کرد: عاشورا رمز تحول و تمدن اسلامی در جامعه بشری است.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه در تابلوی عاشورا همه خوبی‌های عالم است، گفت: باید با بصیرت عاشورا را دید و کسی که بصیرت داشته باشد، قدرت تحلیل پیدا می‌کند.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: هدف از عزاداری واقعه عاشورا این نیست که فقط واقعه بیش از یک هزار سال را زنده کنیم، بلکه ما به دنبال حسینی کردن جامعه هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه عاشورا و بعثت رمز بقای دین هستند، اضافه کرد: عاشورا رمز خداخواهی عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی است و همه تحول‌های تاریخ برگرفته از عاشورا است و به فرموده امام خمینی (ره) هرچه داریم از عاشورا و تاسوعا داریم.

وی با اشاره به مراسم روز هشتم شهر زنجان در عزای امام حسین (ع) اظهار کرد: مردم زنجان نیز دارای شور و شعور حسینی هستند و مراسم هشتم برندی است که با نام امام حسین (ع) گره خورده است.

دادستان کل کشور با اشاره به مقاومت مردم یمن در مقابل حملات عربستان افزود: به برکت ایمان و عاشورا یمنی‌ها با وجود نداشتن تجهیزات نظامی لازم در مقابل ظلم دشمن ایستاده‌اند.

این مسئول با اشاره به جان باختن بیش از 7 هزار نفر در حادثه منا بیان کرد: این افراد مرگ شهادت‌گونه داشتند، اما با این وجود دولت سعودی لاپوشانی کرده اسرار این حادثه را به مردم دنیا نمی‌گویند.
 
جوان آنلاین

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.