قدس آنلاین:معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‎ها و دهیاری های وزارت کشور گفت: امروز اگرچه اعتبارات ماشین آلات خوبی به دهیاری ها اختصاص یافته است، اما تعامل میان اعضای شوراهای اسلامی روستا و دهیاران ضروری است.

تعامل میان اعضای شوراهای اسلامی روستا و دهیاران ضروری است

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، محسن کوشش تبار درهمایش دهیاران بخش های مرکزی و بام وصفی آباد اسفراین اظهار داشت:متاسفانه به دلیل عدم وجود تعامل سازنده میان دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها شاهد آن هستیم که میزان بهره وری از امکانات و اعتبارات در حد مطلوبی نیست.

وی با انتقاد از برخی اختلافات درونی شوراها و دهیاری‌های خراسان شمالی گفت: بروز چنین مشکلاتی در روستاها هزینه سنگینی برای مردم این مناطق دارد و باعث می شود که مردم از امکانات موجود کمتر بهره‌مند شوند.
کوشش تبار با اشاره به ظرفیت های خراسان شمالی در حوزه گردشگری و صنایع دستی افزود: استعدادهای این استان در حوزه گردشگری می طلبد تا در برنامه ششم توجه ویژه ای به  این استان بشود.
مدیر کل دفتر روستایی و مناطق محروم استانداری خراسان شمالی نیز یکی از بهترین ظرفیت های اقتصادی استان را در خصوص گردشگری روستایی عنوان و توجه به این حوزه را باعث پیشبرد اهداف اقتصادی استان دانست.
عبدالله قدرتی همچنین با بیان اینکه دولت تدبیر و امید اعتبارات خوبی در دو سال اخیر برای دهیاری ها در نظر گرفته از دهیاران خواست تا از امکانات و اعتبارات اختصاص یافته به دهیاری ها به بهترین شکل و بصورت کارآمد استفاده کنند.
 
فرماندار اسفراین نیز با بیان اینکه در طول دولت تدبیر و امید اعتبارات خوبی به دهیاری ها تزریق شده است، تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از مشکلات در حوزه روستایی از جمله بازگشایی معابر با اتکا به اعتبارات دهیاری ها رفع و رجوع می شود.
مهدی عابدی خاطرنشان کرد:در برنامه بودجه‌ای و اعتباری دهیاری‌ها سرفصل‌های خاصی در نظر گرفته شده است که این سرفصل‌ها با مشکلات موجود در روستاها هم‌خوانی ندارد که باید در این خصوص تجدید نظر شود تا دهیاران بتوانند خدمات بیشتری در روستاها ارائه دهند.
وی گفت: برنامه‌های خوبی هم در حوزه دهیاری‌ها در دستور کار قرار داشته که امیدواریم باعث خیر و برکت برای روستاها شود.


 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.