قدس آنلاین- تبریز: معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر تسریع در آماده‌سازی ایستگاه‌های خط آهن میانه - تبریز از اقدام یک شرکت محلی که واجد شرایط در مناقصه نبوده و بعدا با حاشیه‌سازی ارتباطی موجب تاخیر یک ساله در مناقصه یکی از ایستگاه‌های این پروژه شده ابراز تاسف کرد.

 راه‌آهن میانه - تبریزدر ایستگاه به حاشیه رفت

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدصادق پورمهدی در جلسه شورای فنی استان با اشاره به اهمیت راهبردی این پروژه برای توسعه استان و منطقه خواستار تسریع در باقی مانده عملیات به ویژه تکمیل و آماده کردن ایستگاه‌های آن شد و اظهار داشت: خط آهن میانه - تبریز جزو حیاتی‌ترین پروژه‌ها برای استان است که تحولات آن به صورت روزانه و با اولویت پیگیری می‌شود.

 

وی ادامه داد: به دلیل اهمیت و جایگاه این پروژه حدود نیمی از یک هزار میلیارد تومان از اعتبارات تخصیصی سفر ریاست جمهوری برای آن منظور شده و ما امیدواریم با همت مهندسان و پیمانکاران، باقی‌مانده عملیات هم انجام و این پروژه در موعد زمانی خود مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

پورمهدی اظهار کرد: خظ آهن میانه - تبریز در سطح ملی هم مورد توجه دولت و شرکت راه‌آهن است و مسولان راه‌آهن کشور این پروژه را اقتصادی‌ترین مسیر اعلام کرده و با حساسیت مسائل آن را دنبال می‌کنند.

وی با تاکید بر تسریع در آماده‌سازی ایستگاه‌های خط آهن میانه - تبریز از اقدام یک شرکت محلی که واجد شرایط در مناقصه نبوده و بعدا با حاشیه‌سازی ارتباطی موجب تاخیر یک ساله در مناقصه یکی از ایستگاه‌های این پروژه شده ابراز تاسف کرد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دوم سخنان خود در این جلسه در پاسخ به گزارش کارگروه کیفیت مصالح ساختمانی برای بهبود خروجی این کارگروه خواستار تعیین مسئول برای آن شد و همزمان بر تقویت فنی معاونان عمرانی و فنی فرمانداری‌های استان تاکید کرد.

وی بر مسئولیت حاکمیتی سازمان صنعت و معدن و تجارت استان در نظارت برای واحدهای تولید مصالح ساختمانی تاکید کرد.

پورمهدی با اشاره به اجرای پروژه‌های بزرگ در استان از کارفریان و پیمانکاران خواست دانش و تکنولوژهای جدید این پروژه‌ها را در اختیار دانشجویان و مدیران فنی و مهندسی قرار دهند.

در این نشست علی محمدزاده رئیس حوزه راه‌سازی استان آذربایحان‌شرقی و نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گزارشی از تازه‌ترین اقدامات خط آهن میانه - تبریز ارائه کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.